Tallink Grupp on sõlminud uue koostöölepingu Soome mittetulundusliku sihtasutusega John Nurmisen Säätiö, mille tegevus on suunatud Läänemere kaitsmisele. 2025. aastal annetab ettevõtte oma laevade kauplustes müüdud bränditud kaptenišokolaadi iga tahvli müügist 20 senti sihtasutusele, et toetada projekte Läänemere, selle keskkonna ja kultuuri kaitseks.
- Ettevõtlus
- 13. aprill 2025
- Foto: Tallink Silja Line Vessel / Marko Stampehl
Tallink Grupi reisikaubanduse tütarettevõttele Tallink Duty Free on käimas juba kolmas koostööaasta John Nurmineni sihtasutusega. 2024. aastal annetas ettevõte sihtasutusele ühtekokku 20 000 eurot, mis kogunes Tallink Silja Line’i bränditud kaptenišokolaadi müügist kogu aasta vältel.
„Läänemeri on Tallink Grupile eluliselt oluline ning mere ja merekeskkonna puhtana hoidmine on meie ettevõtte jätkusuutliku arengu ja põhitegevuse keskmes, “ ütles Tallink Duty Free juht Aimar Pärna. “Oleme uhked, et olime esimene Läänemere regiooni laevandusettevõte, kes pälvis 2020. aastal Soome jätkusuutliku turismiedendaja tunnustuse Sustainable Travel Finland. Oleme pühendunud vastutustundliku reisiteenuse pakkumisele nii meie laevade pardal kui ka maismaal, ning oleme ka teinud selles vallas olulisi edusamme: oleme vähendanud oma laevastiku CO2 heidet 63,5% võrreldes 2008. aastaga, kontserni hotellid kannavad Green Key märgist ning meie laevastiku restoranides pakutavad road on suuresti valmistatud kohalikust toormest, sealhulgas jätkusuutlikult püütud kala ning mereannid. Otsime pidevalt uusi innovaatilisi tehnoloogilisi lahendusi ning töötame koos partneritega, nagu John Nurmineni Fond, et minimeerida oma keskkonnamõju,“ selgitas Pärna.
„Meil on hea meel jätkata viljakat koostööd John Nurmineni sihtasutusega, kelle tegevus on suunatud meie kodumere kaitsmisele ja jätkusuutlikkuse tagamisele konkreetsete projektide kaudu, mis annavad mõõdetavaid tulemusi. Ka Tallink Silja Line’i kliendid tunnevad rõõmu teadmisest, et nad saavad Läänemere heaks ise midagi ära teha, ostes kaptenišokolaadi ja seeläbi suurendada meie annetust. Seda olulist partnerlust toetavad ka meie Tallink Silja Line’i meeskonnad – igal kevadel tutvustab sihtasutus oma algatusi ja tegevust meie laevade personalile, et mõlemad osapooled mõistaksid paremini mõista teineteise keskkonnaalaseid pingutusi,“ ütles Pärna.
Pärna lisas, et viimasel kahel aastal on ettevõte teiunud annetusi sihtasutusele laevadel müüdavate omatoodete, näiteks bränditud veepudelite ja šokolaaditahvlite müügitulust.
”Sel aastal saavad Tallink Silja Line’i kliendid jätkata Läänemere kaitsmise toetamist, ostes pardapoest meie bränditud kaptenišokolaadi, mille iga müüdud tahvli pealt annetame 20 eurosenti sihtasutusele,” ütles Pärna.
„Meie partnerite, nagu Tallink Duty Free toetus on meile äärmiselt oluline. Nende abiga saame ellu viia tõhusaid projekte kogu Läänemere valgala ulatuses. Lisaks rahalisele toetusele aitab Tallink Grupp meid ka oma teadmiste ja kogemustega, et saaksime kavandada uusi jätkusuutliku merendusega seotud projekte,“ ütles John Nurmineni sihtasutuse tegevjuht Annamari Arrakoski-Engardt.
Ettevõtte poolt annetatud vahendeid kasutab sihtasutuse selliste projektide elluviimiseks nagu Sea Too (Meren puolella/„Mere poolt“) projekt, mille eesmärk on ennetada Läänemere elurikkuse kadu, taastada veealuseid elupaiku, edenda laiemalt jätkusuutlikku loodusvarade kasutust ning luua tugevamat sidet inimeste ning mere vahel. Samuti Agri and Culture (Agri ja Kultuur) projekt Edela-Soomes, mille eesmärk on vähendada toitainete äravoolu põllumaadelt Saaristomere piirkonda koostöös kohalike põllumajandusettevõtjatega. Projekt omab ka tugevat kultuurilist mõõdet, kaasates kohalikke elanikke ja kogudes nende mälestusi ning kogemusi.
Tallink Grupi ja John Nurmineni sihtasutuse koostöö ulatub üle kahe aastakümne – alates 2003. aastast on üheskoos ellu viidud mitmeid projekte Läänemere kaitseks.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta