AS Tallinna Linnatransport (TLT) kuulutas täna välja hankevõitja 100 + 50 täiendava surugaasil sõitva keskkonnasõbraliku bussi ostmiseks, mis on ühtlasi viimane etapp pealinna bussipargi uuendamisel, mil liinile tuuakse ühtekokku 350 surugaasil sõitvat bussi. Hanke võitis Solaris Bus & Coach.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 19. juuni 2021
- Foto: Praegune Tallinna Linnaliinibuss. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Tallinna abilinnapea Andrei Novikov sõnas, et TLT edukas hange on oluline samm rohelisema pealinna suunas.
„Linna ja ühistranspordi teenusepakkuja, TLT, ühine eesmärk on vähendada pealinna ühistranspordis heitgaaside hulka. Kui Tallinna liinidel sõidab seniste diiselbusside asemel 350 surugaasibussi, on veeremi keskmine vanus langenud 9,5 aastalt 5 aastale ning seeläbi väheneb ka ühistranspordi jalajälg keskkonnale,“ sõnas Novikov.
Ta näitlikustas, et kõikide nende busside liinile jõudmisel väheneb CO2 linnaõhku paiskamine ca 25 000 tonni võrra aastas, mis on hinnanguliselt võrreldav 7000 sisepõlemismootoriga sõiduauto aastase heitmekogusega. Novikov avaldas lootus, et uuenev sõidukipark annab rohkematele pealinlastele põhjust eelistada igapäevasõitude tegemiseks just ühistransporti.
„Aastaks 2025 loodame jõuda olukorrani, kus Tallinna tänavatel ei sõidaks enam ühtegi diiselbussi. Pikemas perspektiivis soovib linn käia kaasas tehnoloogia arenguga ning olla valmis elektribusside kasutuselevõtuks. Meie eesmärk muuta Tallinna ühistransport aastaks 2035 heitmevabaks ning taastuvenergia põhiseks,“ avaldas Novikov lootust.
TLT juhatuse liige Otto Popel sõnas, et bussihankesse laekus kaks pakkumist ning võitjaks osutus Solaris Bus & Coach kelle hankepakkumus vastas esitatud nõudmisele ja kriteeriumitele. Ta lisas, et hankelepingu kogumaksumus on 26 925 000 eurot, mille tulemusel jõuab 2022. aastal liinile 100 surugaasil töötavat linnaliinibussi Solaris Urbino CNG ning võimalus on optsiooniga osta vajadusel veel 50 samasugust sõidukit.
„Esialgu tarnib Solaris Bus & Coach pealinna 25 liigendbussi ning 75 normaalkerega bussi. Riigihanke raames soetatud busside kasutusaeg on kuni kümme aastat ning eelduslikult läbib iga buss aastas keskmiselt ligi 80 000 km,“ sõnas Popel. Ta lisas, et esimesed surugaasibussid, mis jõudsid liinile eelmisel aastal, on saanud palju positiivset tagasisidet nii TLT töötajatelt kui ka reisijatelt. „Bussid näitasid end heast küljest, juhid kohanesid nendega kiiresti ning on nii juhtimismugavuse kui ka sõiduomadustega äärmiselt rahul. Kuna vahetame gaasibussidega välja just vanemad diiselbussid, mille käigushoidmine eeldas suuri remondikulusid, langevad oluliselt ka ettevõtte kulutused hooldusele ja remondile,“ ütles Popel, lisades et TLT kui ühistranspordi teenusepakkuja jaoks on kõige olulisem reisijate heaolu, mistõttu on turvalisus, kvaliteet, mugavus ja keskkonnasõbralikus peamised märksõnad, millele pööratakse erilist tähelepanu.
Popel nentis, et kui 2021. aasta suvel on juba igapäevaselt pealinna teenindamas 100 eelmisel aastal liinile jõudnud surugaasi bussi ning lähikuudel uueneb Tallinna bussipark veel täiendava 100 surugaasi bussi näol, siis selle hanke raames soetatavad uued Solarise sõidukid jõuavad Tallinnasse 2022. aastal, mil Tallinna ühistranspordi bussid tähistavad 100. aastapäeva.
Solaris Bus & Coachi juhatuse liige Petros Spinaris lisas, et ettevõte on tänulik hankevõidu ja usalduse eest tarnida Tallinnale täiendavalt 100 + 50 keskkonnasõbralikku bussi. „Viimase kahe aasta jooksul on Tallinnasse jõudnud juba 200 surugaasil töötavat bussi. Me tunneme seda tehnoloogiat väga hästi, olles seda kasutanud juba alates 2004. aastast. Enam kui 1500 Solarise Bus & Coach sama tehnoloogiaga sõidukit teenindavad enam kui tosinat Euroopa linna,“ sõnas Spinaris. Ta rõhutas, et TLT uue hanke raames tellitavad sõidukid ei ole vaid suur investeering kaasaegsesse ja turvalisse transporti, vaid ka panus puhtamasse ja paremasse elukvaliteeti ja keskkonda.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta