Tarbijakaitseameti 2011. aasta sügisel tehtud kontrollaktsioonist selgus, et paljudes kauplustes antakse ostjaile kaebuse esitamise õiguse kohta väärinfot. Veebruaris alanud järelkontrolli tulemused näitavad, et mullusest eksimusest pole õppinud kaugeltki kõik kaupmehed.

Järelkontrolliga alustas tarbijakaitseamet veebruaris ning 7. märtsi seisuga olid ameti töötajad kontrolloste teinud 257 müügikohas üle Eesti. Pretensiooni ehk kaebuse esitamise õiguse ning garantii kohta anti tavaliste ostjatena poodi läinud inspektoritele eksitavat infot 24 protsendil juhtudest ehk 62-s kaupluses.

Mullu toimunud esimeses kontrollaktsioonis anti eksitavat infot 47 protsendil juhtudest ehk 173-s kaupluses. Osale eksinutest jagasid ameti töötajad selgitusi nõuete kohta juba kohapeal, osa said eelmise aasta lõpus ametilt märgukirja. Praeguse seisuga on uuesti kontrollitud 97 eelmisel korral eksinud kauplust ning rikkumisi on olnud 17 korral. See tähendab, et ligi 18 protsenti kauplustest pole ameti selgitustööst hoolimata olukorda parandanud.

Esimese kontrollaktsiooni käigus trahve ei määratud, kuid kuna järelkontrolli ajal on ilmnenud korduvaid rikkumisi, on trahve tehtud 37 korral kogusummas 996 eurot.

Olukorra parandamisele kaasa aitamiseks on tarbijakaitseamet koostanud ka teenindajatele suunatud meelespea, kus tuuakse välja peamine, mida müüja kaebuse esitamise õigusest teadma peaks. See materjal on Eestis tegutsevatele jaekauplustele ka e-postiga saadetud, samuti on need üleval ameti veebilehel ettevõtjatele suunatud rubriigis.


Vaata lisa!

Teenindaja meelespea

Infomaterjal tarbijatele pretensiooni esitamise õigusest

Põhjalikumalt pretensiooni esitamise õigusest