Tartu linn küsib volikogult luba kuulutada välja riigihanked Tähtvere ja Friedebert Tuglase tänavatele jalgrattateede põhivõrgu väljaehitamiseks. Üle kolme miljoni euro maksva projektiga muudetakse Tähtvere tänav rattatänavaks ning Tuglase tänavale rajatakse mõlemale poole jalgrattateed koos jalgteedega.  

Kokku läheb Tähtvere ja Fr. Tuglase tänava jalgrattateede põhivõrgu rajamine maksma 3,3 miljonit eurot. Linnavalitsus palub volikogult luba osaleda säästva liikuvuskeskkonna edendamise meetmes, millega taotletakse Riigi Tugiteenuste Keskuselt 1, 5 miljonit eurot projekti rahastamiseks. Linnale on tänavate ehitamise eeldatav kulu ligi 1,8 miljonit eurot.

"Tähtvere ja Tuglase tänavate ümberehitamise tulemusena valmib ligikaudu 1,4 kilomeetrit pikk lõik Tartu rattateede põhivõrgust. Pärast 2025. aastaks kavandatud Laia tänava kogu ulatuses ning Vabaduse puiestee ja Jakobi tänava osalist ümberehitamist hakkab katkematu rattatee ühendama kesklinna Eesti Maaülikooli linnaku, lauluväljaku ja muude oluliste sihtkohtadega. Kõnniteedest eraldatud rattateede rajamine aitab oluliselt parandada liiklusohutust, sest väheneb konfliktioht jalakäijate ja ratturite vahel," ütles abilinnapea Raimond Tamm. 

Ehituse tulemusel seatakse Tähtvere tänaval prioriteediks kohalikud elanikud, jalakäijad ja jalgratturid. Tänavast kujuneb jalgrattatänav, mis on mootorsõidukitele ühesuunaline ja kiirusepiiranguga kuni 20 km/h. Kogu tänava ulatuses ehitatakse välja kõvakattega jalgteed ning luuakse jalgratastele juurde parkimiskohti. Fr. Tuglase tänav jääb kahesuunaliseks ning mõlemale poole sõiduteed rajatakse sõiduteest eraldiseisvad rattateed, mis on eraldatud ka jalgteest. Sõiduteel alandatakse piirkiirust ja kitsendatakse sõiduradu.
 
Tähtvere ja Fr. Tuglase tänavate rekonstrueerimisega alustatakse eeldatavalt 2024. aastal ja tööd lõpetatakse 2025. aastal.
 
Tähtvere ja Fr. Tuglase tänavad kuuluvad mõlemad Tartu linna üldplaneeringu järgi rattateede põhivõrgu hulka. Põhivõrgu eesmärk on võimaldada üle linna kiireid ja mugavaid ühendusi lähte- ja sihtkohtade vahel ning ühendada linna suunduvaid maanteid rattateede kaudu kesklinnaga.