Viking Line’i nädalane kasvuhoonegaaside heide väheneb 2600 tonni võrra. Viking Line tähistab Läänemere päeva, avades nädalaks esimese rohelise merekoridori Turu ja Stockholmi vahel. Alates 29. augustist kuni 4. septembrini kasutavad Viking Glory ja Viking Grace kütusena üksnes biogaasi (LBG), mis vähendab laevade süsinikdioksiidi heitkoguseid 90 protsenti võrreldes tavapäraselt kasutatava veeldatud maagaasiga (LNG).

Viking Line'i jätkusuutlikkuse juht Dani Lindberg:

"See on ajalooline hetk meie, Läänemere ja laevanduse jaoks. Kunagi varem ei ole regulaarliinilaevanduses kasutatud üksnes biokütuseid. Oleme investeerinud 450 miljonit eurot kliimasõbralikesse laevadesse Grace ja Glory, mille peamisi omadusi on võime töötada veeldatud maagaasi, biokütuste ja tuleviku taastuvenergia abil toodetud sünteetiliste kütustega. Need keskkonnaalased saavutused on pikaajaliste jõupingutuste tulemus.“ 

Viking Line on juba aasta aega pakkunud oma reisijatele ning konverentsi- ja kaubaveoklientidele võimalust tasuda biogaasi eest oma reisi tarbimise ulatuses. See vähendab heitkoguseid 90 protsenti reisija või kaubaühiku kohta. 

"Nii era- kui ka ärikliendid ootavad meilt vastutustundlikku tegutsemist ja on valmis panustama Läänemere tundliku saarestiku kaitsesse. Biokütuse kasutamisega seotud reiside arv kasvas 500 protsenti niipea, kui tõstsime selle võimaluse meie broneerimissüsteemis paremini esile."

Turu liinil kasutatakse tavaliselt veeldatud maagaasi, mille lämmastikdioksiidi heitkogused on juba oluliselt väiksemad kui traditsiooniliselt laevas kasutataval raskel kütteõlil. LNG ja LBG ei tekita peaaegu üldse tervisele kahjulikke väävli- ja tahkete osakeste heitkoguseid. 

Viking Line’ile tarnib biogaasi Gasum, mis toodab seda toidu- ja põllumajanduse jääkainetest. Biogaas toodetakse Euroopas ja iga gaasipartii päritolu on täpselt dokumenteeritud.

„Oleme Turu liinil kasutanud Viking Grace’i kütusena biogaasi ning nüüd saavad Viking Glory ja Viking Grace’i reisijad ja kaubaveokliendid juba reisi broneerides osta biogaasi koguses, mis vastab nende reisi kütuse tarbimisele. Sellega saab oma heitkoguseid vähendada kuni 90 protsenti. Esimest korda sõidame terve nädala ainult biogaasi kasutades. Taastuvate kütuste pakkumine on hetkel veel piiratud ja need on vähemalt kaks korda kallimad kui veeldatud maagaas. On oluline suurendada nõudlust, et pakkumine kasvaks ja hind langeks," ütles Dani Lindberg.

Viking Line osaleb rohelise merekoridori arendamises nii Turu ja Stockholmi kui ka Tallinna ja Helsingi vahel. Rohelised merekoridorid on transpordikoridorid, mida mööda reisitakse ja veetakse kaupu süsinikuneutraalselt. Laevanduse heitkoguste vähendamist suunavad ELi rohelise ülemineku programm Fit for 55 ja heitkogustega kauplemise süsteem ning Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) kasvuhoonegaaside heitkoguste strateegia. 

 

Viking Line’i keskkonnakaitse teekond

 

1980ndad

• Viking Line loobub laevapõhjadel mürgise värvi kasutamisest ja sukeldujad hakkavad laevapõhju mehaaniliselt puhastama.

• Laevad hakkavad jäätmeid taaskasutama.

• Stockholmis võetakse kasutusele esimene maismaal baseeruv elektrivõrk. Tänapäeval varustatakse laevu kaldaelektriga ka Helsingis, Mariehamnis ja Tallinnas.

 

1990-ndad

• CO2 heitkogused vähenevad tänu üleminekule madala väävlisisaldusega kütusele.

• Laevade reovett hakatakse puhastama kaldal.

• Külma merevett hakatakse kasutama laevade ventilatsiooniõhu jahutamiseks ning heitgaaside energiat ventilatsiooniõhu soojendamiseks.

 

2000-ndad

• Viking Line on maailma esimene laevafirma, mis kasutab CO2 heitkoguste vähendamiseks tehnoloogiat, mis alandab laevamootorite töötemperatuuri jaheda merevee abil.

• Viking Cinderella CO2 heitkogused vähenevad tänu katalüsaatorite kasutuselevõtule.

• Viking XPRS on esimene laev, kus hakatakse biojäätmeid taaskasutama.

 

2010ndad

• Uus Viking Grace töötab täielikult väävlivabal maagaasil. Kliimanutikas laev vähendab väävli ja tahkete osakeste heitkoguseid 85% ja kasvuhoonegaaside heitkoguseid 15% võrreldes naftagaasil töötava laevaga.

• Rootorpurje katsetamine teeb Viking Grace'ist esimese hübriidlaeva, mis kasutab nii veeldatud maagaasi kui ka tuuleenergiat. Laevale on paigaldatud energia taaskasutussüsteem, mis muudab jäätmesoojuse elektrienergiaks.

 

2020ndad

• Viking Gabriellale ja Viking XPRSile paigaldatakse vooluregulaatorid, mis vähendavad kütusekulu ja CO2 heitkoguseid.

• Uue laeva Viking Glory mootorid võimaldavad optimeerida kütusekulu ega tekita väävliheitmeid.

• Tänu Azipodi sõukruvisüsteemile on lihtsam Viking Gloryt sadamas pöörata ning laeva manööverdamiseks kulub vähem aega ja kütust. Laeva kere disain vähendab nii lainete teket kui ka kütusekulu.

• Viking Glory on ka teerajaja LNG jahutusjäätmete kasutamisel. Energiatagastussüsteem toodab tervelt 40% laeva reisijafunktsioonide jaoks vajalikust elektrienergiast.

• Viking Glory tühjades kajutites kustuvad automaatselt tuled ning konditsioneer ja küte keeratakse maha.

• Viking Line hakkab pakkuma Viking Glory ja Viking Grace'i reisijatele võimalust osta biogaasi, et kompenseerida oma reisi CO2heitkoguseid ja seeläbi vähendada reisi heitkoguseid kuni 90%.

• Läänemere päeva 2024 tähistamiseks sõidavad Viking Line’i laevad nädal aega Turu - Stockholmi liinil vaid biokütusel.