Tehnoloogiaettevõte ABB läheb Eestis töötajate transpordil üle taastuvtoorainest toodetud diislikütusele HVO, et vältida fossiilset päritolu CO2 heitmete tekitamist. Tegemist on osaga ABB grupiülesest eesmärgist rakendada võimalikult palju rohetehnoloogia lahendusi.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 26. mai 2024
- Foto: ABBga koostööd tegev Hansabuss / ABB
ABB Eesti töötajate transporti korraldava Hansabussi juhatuse esimehe Indrek Halliste sõnul on tegemist esimese taolise eraettevõtete koostööga Eestis. “Pidevas dialoogis klientide ja partneritega otsime kestlikke lahendusi, mis aitaksid meil mitte ainult vähendada CO2 heitkoguseid vaid ka laiendada teenuste valikut ja tõsta kvaliteeti. Meie üleminek taastuvtoorainest toodetud diislikütusele ABB töötajate transportimisel ei ole üksnes oluline verstapost meie mõlema ettevõtte jaoks vaid ka tugev näide sektorite vahelisest koostööst, mis aitab vähendada CO2 heitkoguseid oluliselt,” lisas ta.
ABB Balti riikide ärijuhi Jukka Patrikaineni sõnul on taastuvkütusele üleminek praeguses olukorras kõige kiirem ja paindlikum lahendus fossiilse CO2 heitkoguse vähendamiseks töötajate transpordi teenuse juures. “Ka ABB otsib pidevalt lahendusi oma keskkonnajalajälje vähendamiseks ning kuigi töötajatele ühistranspordi korraldamine aitab sellele juba olemuslikult kaasa – vähendame autodega tööl käimist –, siis nüüd otsustasime astuda järgmise sammu ning panustada vedude puhul võimalikult keskkonnasõbralikku lahendusse, mis meile hetkel kättesaadav on,” lisas Patrikainen.
“Konsulteerisime oma partneritega kõige efektiivsema lahenduse leidmiseks. Arutlusel olid erinevad variandid. Tänases olukorras leiti, et HVO diisel on keskkonnajalajälje vähendamiseks meie jaoks parim täna meie kliimas ja tingimustes toimiv võimalus,” selgitas Patrikainen.
ABB töötajate bussid läbivad aasta jooksul ligi 350 000 km. Seega väheneb HVO diislit kasutades ABB töötajate transpordi aastane fossiilse CO2 heitkogus umbes 300 tonni,” selgitas Patrikainen ning lisas, et ABB panustab järjepidevalt jätkusuutlikkusse – eelmised suuremad investeeringud on olnud päikesepargid ning elektriautode laadimisjaamad, HVO kütuse kasutusele võtmine on loogiline järgmine samm. “ABB on seadnud eesmärgi jõuda 2050 aastaks oma tegemistes nullemissioonini ning 90% heitmete vähendamiseni väärtusahelas,” lisas ta.
Hansabussi juhatuse esimehe Indrek Halliste sõnul on koostöö ABB-ga tugev näide sektorite vahelisest koostööst, mis aitab oluliselt vähendada fossiilseid CO2 heitkoguseid. “See samm on alles algus meie ühisele pingutusele toetada üleminekut kestlikuma transpordi poole,“ lisas ta.
Taastuvtoorainetest diislikütus on alternatiiv traditsioonilisele fossiilkütusele. HVO on diislikütus, mis on toodetud taastuvtoorainest, jäätmetest või jääkidest (biomassist). Selle kütuse kasutamine ei nõua investeeringuid ja see sobib kõikidele diiselmootoritega sõidukitele. Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes müüdav Neste MY kaubamärgi all müüdav HVO valmistatakse üksnes jääkidest ja tööstuslikus protsessis tekkivatest jäätmetest.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta