Nagu selgus Airbusi poolt 26. oktoobril Jaapanis Nagoya linnas toimunud ÜRO bioloogilise mitmekesisuse konventsiooni osaliste konverentsil esitatud uuringust, ei ole iga seitsmes noor maailmas midagi kuulnud ohustatud liikide probleemist.

Airbus teeb elurikkuse ja bioloogilise mitmekesisuse väärtustamise nimel ÜROga koostööd alates aastast 2008, kasutades oma globaalset haaret andmete kogumiseks ja süstematiseerimiseks.

Seekordne uuring puudutas enam kui 10 000 last ja noort vanuses 5-18 aastat, kellele esitati küsimusi looduse, selle mõistmise ja väärtustamise kohta.

Nagu selgus, on selliseid lapsi, kes televiisori vaatamist või arvutimängude mängimist oma elus esmatähtsaks peavad, 10 korda rohkem kui neid, kes panustaksid pigem keskkonna ja looduse päästmisse (vastavalt 40 ja 4 protsenti). Ja ajal, mil liikide väljasuremise kiirus ületab loomulikku surevust kuni 1000 kordselt,  asetas loomade eest hoolitsemise esikohale vaid 9 protsenti lastest.

Lisaks mõningaid Airbusi uurimusest selgunud fakte: 45 protsenti noortest usub müüti, et vihmaussi poolitamisel tekib kaks elusat vihmaussi; 18 protsenti on seda meelt, et hobukastan kasvab hobuste läheduses; iga kümnes usub, et jääkarud (ingl.k. polar bear) elavad Poolas.

Tunduvalt murelikumaks teeb aga tõsiasi, et 25 protsenti noortest ei tea, mis on globaalne soojenemine, 10 protsenti aga arvavad, et seda põhjustab Maa lähenemine Päikesele.

Bioloogilise mitmekesisuse konventsiooni peasekretär Ahmed Djoghlaf tänas Airbusi abi eest ja lisas: „Nagu uuring näitab, on tulevase põlvkonna lähendamine loodusele suur väljakutse. ÜRO ülesanne on nüüd aidata leida lahendust probleemidele, mida me laste vahendusel teravamalt tunnetame.“