Eile õhtul valis žürii noorte ettevõtluskonkursi Ajujaht 2009 võitjaks GrowFish meeskonna, mis esitas konkursile uuendusliku kalakasvatussüsteemi loomise äriidee. Konkursi ühe miljoni kroonine auhinnafond jagati kaheksa finaali jõudnud äriidee ja eriauhindade saajate vahel.
- Ettevõtlus
- SEB
- 13. mai 2009
- Foto: Pixabay (CC0 Creative Commons)
Ajujahi esikoha võitja GrowFish sai žürii hääletuse tulemusena 235 000 krooni auhinnaraha. Ajujahi võitja plaanib toota kalakasvanduste jaoks juhtmevaba süsteemi, mis võimaldab mugavamalt korraldada ja jälgida kalakasvatusega seotud toiminguid.
Teise koha ja 175 000 kroonise auhinnaraha võitjaks sai meeskond ReUse Republic, mis esitas konkursile disainirõivaste tootmise ja turustamise idee suurte rõivatootjate kanga- või tootejääkidest ja praaktoodetest.
Kolmanda koha ja 110 000 kroonise auhinnaraha võitjaks valiti meeskond Optimistid, mille äriideeks on käsitsi toota puitkaatreid, mis on oma tehnilistelt omadustelt võrreldavad võidusõidukaatritega.
Lisaks jagati auhinnaraha ka teiste lõppfinaali pääsenud ideede vahel ning anti üle 5 eriauhinda.
Ajujahi projektijuhi Kadri Ugandi sõnul oli väga positiivne see, et finalistid arvestasid žürii kommentaariga ning seda oli näha ka väga hästi ettevalmistatud esitlustest. „Selgelt on näha, et selle aasta Ajujahi tulemusena sünnib kaheksast lõppvooru jõudnud finalistist ka kaheksa reaalset ettevõtet,“ ütles Kadri Ugand.
Suurtoetaja SEB äriarenduse divisjoni direktor Mart Maasik usub, et Ajujahi konkurss on oma elujõudu tõestanud ning hea platvorm nutikate äriideede realiseerimiseks on loodud. „Kuigi kõik sel aastal finaali jõudnud finalistid olid tugevad, eristus konkursi võitja teistest eelkõige oma võime poolest minna rahvusvaheliseks,“ märgib Maasik.
Žürii liige Webmedia Eesti ASi juhatuse esimehe Taavi Kotka sõnul võiks rohkem inimesi ära kasutada sügisel taas käivituva Ajujahi konkursi võimalusi. „Üks motivaator on rahaline tugi, kuid veelgi olulisem on see, et Ajujahi konkursil osalemine annab äriideede autoritele võimaluse ennast potentsiaalsetele investorile nähtavaks teha,“ ütles Kotka.
Eelmise aasta septembris käivitunud konkursile laekus 259 ideed tarkvaraarenduse, internetiteenuste, disaini, keskkonna ja energia, mobiilitehnoloogia, hariduse ja meelelahutuse valdkondadest. Detsembris valis žürii välja 25 meeskonda, kes alates aasta algusest on saanud mitmeid koolitusi oma äriplaanide arendamiseks, vajalike investeeringute kaasamiseks ning ideede ellu rakendamiseks. Pärast koolituste läbimist esitasid meeskonnad žüriile hindamiseks äriplaanid, mille seast valiti välja kaheksa parimat.
12. mail toimunud Ajujahi auhinnagalal valis žürii välja lõplikud võitjad. Ajujahi ettevõtluskonkurssi viiakse läbi EASi teadlikkuse programmi raames, mida kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond.
Ühe miljoni krooni suuruse auhinnafondi panid välja SEB, Ülemiste City, Elion, EMT, MicroLink, Eesti Arengufond, Tehnopol, Delfi, Kalev Chocolate Factory, Tallinna Ettevõtlusamet, Tartu linn, Skype, KSA Silmakeskus ja Tervise Paradiis. Ajujahi uus konkurss algab septembris.
Tutvu Ajujahi varasemaid hooaegasid tutvustavate artiklitega Bioneeris!
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta