Ajujaht alustab XI hooaega ning kutsub võistlema 60 000-eurose auhinnafondi nimel. Ideid oodatakse 29. oktoobrini. Osalema on oodatud kõik – nii kooliõpilased, tudengid, tööturul kanda kinnitanud inimesed kui teised, kes on uute väljakutsete jahil.
- Ettevõtlus
- 5. oktoober 2017
EASi juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on Ajujahist kasvanud välja mitmed Eesti jaoks olulised ettevõtted. „Nende hulka kuuluvad näiteks maailmaturul laineid lööv Taxify, California osariigis nutikaid jalgrattaparklaid ehitav Bikeep ning Tartus innovaatilist bussipileti süsteemi testiv Jiffi. Samamoodi pärinevad Ajujahilt Click & Grow nutikad potid ning tänavakunsti revolutsiooni korraldav SprayPrinter. Ajujahi konkurss on innovatsiooni platvorm. Kümne hooaja jooksul on esitatud üle nelja tuhande idee, usun, et näeme ka sel hooajal põnevaid ideid,” lisas Ivask.
Ajujahi edukaimaks vilistlasettevõtteks võibki pidada Taxify’d, mis sai möödunud suvel 10 miljonit dollarit ületava investeeringu Hiina ettevõttest Didi Chuxing. Tänaseks tegutseb Taxify 22 riigis kolmel erineval kontinendil.
SEB Grupi innovatsioonijuhi Mart Maasiku sõnul võib Ajujahil osalemine olla nii põnev kui hirmutav väljakutse. Tehes aga esimese sammu ettevõtluses, kahanevad hirmud ja kasvab uudishimu. „Olen läbi aastate kogenud, et meeskonnad, kes teevad võimalikult palju eksperimente ja katsetusi, on konkursil edukamad. Ajujahi arenguprogramm on küll lühike, aga elame ajajärgus, kus käepärased tehnoloogiad võimaldavad meil kordades kiiremini katsetada, klientidelt õppida ja uute teadmise pealt lahenduskäiku kohandada. Ajujaht on väga hea koht oma ideid testida,“ rääkis ta.
Elisa juht, Ajujahi žüriiliige Sami Seppänen peab Ajujahi toetamist äärmiselt oluliseks. „Tegelikult oleme me sarnased – Ajujaht on palju enamat, kui heade äriideede konkurss ning Elisa on palju enamat kui traditsiooniline telekommunikatsiooniteenuste pakkuja. Ajujahi projektis osalemine annab võimaluse tuleviku turgu üheskoos kujundada. Kui Elisa aitab oma teadmiste või tehnoloogiaga alustavaid tiime ja näeme nende edu, siis aitame ühtlasi kujundada seda maailma, kus ka ise töötada ja elada soovime ning kuhu meie loodud uued lahendused väga hästi sobituvad,” rääkis Seppänen.
Ajujahi 60 000-eurone auhinnafond pakub algkapitali idee elluviimiseks ning telesaade võimaldab teha toote tuntuks ka tarbijate seas. Võitja selgub Ajujahi finaalsaates ETV otse-eetris 2018. aasta mais.
Oma idee saab panna kirja Ajujahi kodulehel http://www.ajujaht.ee ning lisainfot leiab Ajujahi Facebooki lehelt: https://www.facebook.com/Ajujaht /.
Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti Elering, Levira, Tehnopol, Ülemiste City, Harku vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võru maavalitsus. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Tutvu Ajujahi varasemaid hooaegasid tutvustavate artiklitega Bioneeris!
- Ajujaht 2018
- Ajujaht 2017
- Ajujaht 2016
- Ajujaht 2015
- Ajujaht 2014
- Ajujaht 2013
- Ajujaht 2012
- Ajujaht 2011
- Ajujaht 2010
- Ajujaht 2009
- Ajujaht 2007-2008
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta