Apelsini kaupluste juht Tanel Hageli sõnul kasvatavad e-kanalid kõvasti ettevõtte müüki ning kanalite olulisus kasvab veelgi, ent see ei tähenda, et loobuma peaks füüsilisest kauplusest. Kuidas näeb pikaajaline juht e-kanalite ja füüsilise poe sümbioosi ning millised teised praktikad toimivad äri arendusest kõige paremini, sellest lähemalt allolevas loos.
- Ettevõtlus
- 8. oktoober 2021
- Foto: Apelsini kaupluste juht Tanel Hagen/Erakogu
Apelsini kaupluste juht müügikasvatamisest: e-pood ja füüsiline kauplus võimendavad üksteist
E-kaubandus on oma sõiduvees, leiab kodutarbeid müüva Apelsini kaupluste juht Tanel Hagel. Millised on pikaajalise ettevõtja veebimüügi praktikad, mis praegusel ajal kõige paremini toimivad?
Kodutarvete kaupluseketi Apelsin kaupluste juhi Tanel Hageli sõnul on kunagi populaarsete tootekataloogide rolli üle võtnud e-poed. E-pood on muutunud nii turunduskanaliks kui ka müügiplatvormiks, täiendades füüsilise kaupluse rolli.
E-pood ja füüsiline pood toetavad üksteise müüki
Kuigi e-kaubandus teeb inimeste tarbimis- ja ostuharjumuste osas meeletut kasvu, on Hageli sõnul äärmiselt oluline ka poe füüsiline kohalolu. „Pärispoodide olemasolu muudab e-poe usaldusväärseks, tekitades ostjale tunde, et kui midagi peaks minema nihu, on olemas reaalne koht, kuhu pöörduda. Niisamuti tõstab kunagi pärispoe külastamine kindlust veebis müüdavate toodete kvaliteedi osas,“ selgitas Hagel. Tema sõnul on väga tavaline, et inimesed külastavad e-poodi, teevad välja valitud toodetest ekraanitõmmised ning tulevad seejärel fotoga füüsilisse poodi, et küsida müüjalt tooteid ostmiseks näha.
Väikestele ettevõtetele, kellel ei ole alalise poe haldamiseks piisavalt ressurssi, soovitas Hagel luua kas või väiksema väljastuspunkti või hoida töös hooajalisi pop-up poode. See annab võimaluse olla ka madalamate kuludega füüsiliselt pildis ja anda tarbijatele e-poe osas kindlustunde.
Teise võimalusena soovitab Hagel oma toodete vastu veebis usaldust kasvata suuremate ja tuntumate müügiplatvormide kaudu, mis nõuavad oma müüjatelt kindlate kvaliteedireeglite täitmist.
„Möödunud kevadel, kui kauplused koroonaviiruse leviku tõttu suleti, liitusime Kaup24 müügiplatvormiga, mis aitas meil Eestis müügi kasvatamise kõrval murda välisturgudele. Eriti kasvas Leedu müük, mis on püsinud kõrge ka pärast koroonapiirangute lõppu,“ rõhutas Hagel.
Tarbija ootuste ületamine
„Aastaid tagasi, kui inimestele oli vähem asju, otsiti tooteid ka võimalikult odava hinna eest. Nüüd, kui asju on omajagu, otsib enamik kvaliteetsemaid või huvitavamaid tooteid,“ kommenteeris Hagel tarbija ostukäitumist. Samas pole Eesti tarbija Hageli sõnul veel sedavõrd rikas, et jõuaks osta ainult kalli brändi tooteid. Seetõttu tuleb leida kesktee parima hinna ja kvaliteedi vahel.
Tarbija ootab e-poodidelt ka kiiret ja võimalikult soodsat transporti. Ostukorvi suurendamiseks soovitab Hagel seada e-poe ostusumma lävendi, millest alates on transport tellijale tasuta. Nii nagu tellimine, peab olema tarbija jaoks võimalikult mugav aga kindlasti ka tasuta, kauba tagastamine ning seda eriti olukorras, kui see ei vasta kliendi ootustele.
Parim meede müügi kasvatamiseks on Apelsini kaupluste juhi sõnul, kas siis oma veebipoes või mõnel müügiplatvormil võimalikult suure tootevaliku omamine. Laia sortimendi üheks eeliseks peab ta sedagi, et see muudab inimese jaoks e-keskkonnas surfamise huvitavamaks.
Korras ja alati ajastatud veebilehekülg
„Parema müügi tagab tarbija teekonna kaardistamine ja selle najal hästi ülesehitatud e-pood, et muuta keskkonnas surfamine, tellimine, aga ka tagastamine võimalikult mugavaks ja murevabaks,“ rääkis Hagel. Ta lisas, et igal korralikul e-poel peab olemas olema toote otsinguväli ja võimalus lisada tooteid soovilisti. Mida Apelsini kauplusel veel ei ole, aga mida nad kindlasti oma veebilehel maailmabrändide sarnaseks arendavad, on ühe toote ostmisel, sellega sobivate toodete soovitamine ja võimalus ostukorvi lisamiseks. Köögitarvetepoest näidet tuues, näeksid inimesed pitsaküpsetuskivi ostes, et teised sama toote valinud on omale juurde soetanud ka näiteks pitsalõikuri.
Hea müügi selgroog on Hageli sõnul hästi presenteeritud toode koos korraliku tootefoto ja täpse -kirjeldusega. „Häguse pildi puhul, isegi kui toode on kvaliteetne, ei usu seda ükski tarbija,“ leidis Hagel.
Mida Hagel veel oluliseks peab ja mille vastu eksida ei tasu, on poe laoseisude korrashoid. „Klient võib veeta veebilehel tunde, võrrelda omavahel tooteid ja valida välja sobivaima. Kui siis selgub, et toodet ei olegi laos, see jõuaks kliendini viivitusega või siis üldse mitte, on hiljem kliendi pettumus suur ning tõenäoliselt jääb see ka tema viimaseks ostuks sinu veebilehel.“
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta