Käes on aeg, mil fossiilsete kütuste baasil liikuvaid ehk bensiini- ja diiselmootoriga autosid hinnatakse mitte värvi või mootorimahu, vaid CO2 heitmete ja keskmise kütusekulu järgi. Septembri keskel reastuvad autotootjad traditsiooniliselt Frankfurdi autonäitusel, et teineteisega mõõtu võtta. Varasema iludusvõistluse asemel käib nüüd üha tulisem võistlus, kes on kõige keskkonnasõbralikum. 

Nagu kergejõustiku MMil, peetakse ka autotööstuse aasta tippsündmusel arvestust kümnendikes ja sajandikes, sekundite kõrval loetakse milliliitreid ning -gramme. Kui vähe kütust auto keskmiselt tarbib, kui vähe CO2 heitmeid eraldab, milline on ökonoomsusnäitajate juures sõiduki võimsus ja dünaamika – nende ja paljude teiste näitajate tulemusena selgub parim. 

Üleilmse majanduskriisi tingimustes on teadlike ostjate jätkuva soosingu all autotootjad, kes investeerivad rohkem oma uudismudelite suurema ökonoomsuse ja keskkonnahoidlikkuse saavutamisse. Väiksemad kütuse- ja hooldusarved annavad tarbija rahakotis reaalset võitu ning madal CO2 emissioon hoiab õhu puhtamana.

Seniste tavatehnoloogiate järgi valmistatud autod on muutunud mõne aasta taguse ajaga oluliselt ökonoomsemaks ja keskkonnasõbralikumaks. Arendustöö suunanäitajaks on kujunenud kvaliteetautode tootjad. Esirinnas astub BMW oma innovaatiliste tehnoloogiate jõulise juurutamisega seeriatootmisse.

Äsja teateas BMW Grupp, et keskendub selle aasta Frankfurdi autonäitusel efektiivse dünaamika tehnoloogiate tutvustamisele ja esitleb oma ökonoomseimat uudist – 3. seeria 2-liitrist diiselmudelit BMW 320d EfficientDynamics Edition. 

Keskklassi autode valikus kõige keskkonnasõbralikum sedaan tarbib kütust keskmiselt vaid 4,1 liitrit ja eraldab hetmeid ainult 109 g/km kohta. Ökonoomne erimudel BMW 320d EfficientDynamics Edition on varustatud 2-liitrise 4-silindrilise turbodiiselmootoriga, mis annab võimususe 120 kW (163 hj) ja kiirenduse 0-100 km/h on 8,2 sekundit.

Ükski teine seeriatootmises olev premium-klassi mudel ei suuda pakkuda sama madalaid kütusekulu ja heitmete näitajaid. Ka BMW põhikonkurendid jäävad maha: Audi mudel A4 2,0 TDI e keskmine kütusekulu on 4,6 l ja CO2 näit 119 g/km, Mercedes Benzi mudel C 220 CDI BlueEfficiency kütusekulu on 4,8 ja heitmete emissioon 127 g/km.

BMW efektiivse dünaamika tehnoloogiad on arendatud selle erimudeli juures uuele tasemele. Optimeeritud aerodünaamika, pidurdusjõu regenereerimine, statrt/stop funktsioon jpt tuttavaid tehnoloogiaid täiendavad uued. Keskkonnasõbralik erimudel vastab EU5 emissioonistandardile ja jääb heitmete emissiooni poolest allapoole paljudes riikides kehtestatud CO2 maksustamise piiri 110 g/km. Turule jõuab BMW 3. seeria ökonoomne uudismudel 2010. aasta kevadel.

Allikas: BMW