Eesti ettevõtjad lõid kohvikutele ja restoranidele suunatud veebiplatvormi, et lihtsustada toitlustusasutustel kriisiolukorras tegevuse jätkamist. Veebiplatvormi kaudu saab toitu tellida ka piirkondades, kus seni toidukullerid kojuvedu ei ole võimaldanud.
- Ettevõtlus
- 9. aprill 2020
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
„Koroonaviirusest tingitud majandusseisak on tugevalt mõjutanud ka restorane, suur osa toidupakkujaid on olnud sunnitud oma uksed sulgema. Kuigi mõned restoranid on saanud tegevust jätkata läbi suurte kullerteenuste, mis on kättesaadavad vaid piiratud regioonides ning mis küsivad kopsakat vahendustasu, siis meie platvormi jaoks on oluline, et kõik toitlustusasutused saaks ka keerulisel ajal tegutsemist jätkata, maksmata seejuures üleliigset tasu vahendajale. Seetõttu lõime veebiplatvormi, mis lihtsustab kohvikutel ja restoranidel tellimuste vastuvõtmist,“ lausus Nosi.ee tegevjuht Ivar Jaanus.
Ta lisas, et idee ettevõtmiseks tekkis enda suurest austusest Eesti restoranikultuuri vastu ning võimekusest kiiresti sobivat lahendust pakkuda. „Lisaväärtus on kindlasti see, et me toetame Eesti väikeseid ja suuri toitlustusettevõtteid ning aitame kaasa töökohtade säilimisele,“ rõhutas Jaanus.
Viis korda odavam vahendustasu
Nosi.ee abiga saavad toitlustusasutused endale ligipääsu online tellimissüsteemi koos Maksekeskuselingiga, mida on lihtne lisada nii kohviku enda koduleheküljele kui jagada sotsiaalmeedias. „Tänu platvormile ei pea kohvikud ja restoranid hakkama looma enda süsteeme, vaid saavad aega ja ressursse raiskamata pakutavaid toite koheselt müüma hakata. Samuti on teenuse kasutamine nii toitlustusasutusele endale kui kliendile märkimisväärselt odavam kui Bolti või Wolti kojuvedu,“ selgitas Jaanus, lisades, et platvormi eesmärk ei ole teenida hõlptulu, vaid aidata toitlustussektoril kriisis ellu jääda. „Nosi.ee teenus on vaid 5% müügikäibest, sisaldades seejuures ka Maksekeskuse tasu. Samal ajal võtavad konkurendid suisa 20-30% vahendustasu,“ nentis Jaanus.
Jaanus rõhutas, et platvormiga oodatakse liituma kõiki toitlustusasutusi, kuid kindlasti ka neid, kes hetkel ei asu suurlinnades ehk toidukullerite teeninduspiirkonnas. „Paraku toidukullerite teenus ei levi ääremaadel, kuid praeguses olukorras soovivad toitu koju tellida ka väikelinnade ja asulate elanikud. Nüüd ei pea selleks ootama kullerteenuse piirkonda jõudmist,“ kirjeldas Jaanus. Nosi.ee keskkond lubab restoranidel endil korraldada kojuvedu olemasolevate töötajate abil, andes nii võimaluse säilitada töökohad ka oma teenindavale personalile. Lisaks saavad tellijad toidule ise kohapeale järgi minna.
Veebiplatvorm Nosi.ee loodi üheskoos Eesti ühe suurima online mänge tootva ettevõttega Hypester OÜ, kellel on aastatepikkune veebipõhiste lahenduste loomise kogemus. „Süsteemi ülesehitamisel oli põhirõhk lihtsusel – toitlustusasutustel peab olema võimalikult lihtne teenusega liituda ning tellijal tellida. „Sisuliselt on kõikidel kohvikutel vaid ühe tunniga võimalik luua oma nii-öelda e-pood, et tellimusi vastu võtta. Samuti saab kohvik ise otsustada, kas pakub ainult kohapeal toidu kätteandmist või kojuvedu. Ühtekokku aitab see nii restorani tegutsemas hoida kui samas kullerfirmade vahendustasudelt kokku hoida,“ selgitas Jaanus.
Nosi.ee süsteemiga on liitunud juba esimesed toitlustusasutused ning tuleval nädalal luuakse juurde Nosi.ee veebilehele klientidele suunatud vaade, kuhu on koondatud kõik liitunud restoranid ning nende menüüd.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta