Euroopa Komisjoni kaupade nomenklatuuri keemiatoodete klassifitseerimise töögrupp võttis vastu otsuse muuta Euroopa Liidus Bioetanool E85 käitlemiseks kasutatavat kaubakoodi, mida on aktsepteerinud ka WCO (World Customs Organisation) komitee. Eesti Maksu- ja Tolliamet ei ole kahe kuu jooksul väljastanud aga biokütuste loale uut Euroopa Liidus kasutatavat kaubakoodi, millest tulenevalt ei ole võimalik Bioetanool E85 toodet Eesti Vabariiki importida ning Bioetanool E85 varud Statoili teenindusjaamades lõppevad sel nädalal.
- Bioneeri uudised
- Toimetas Katrin Jõgisaar, www.bioneer.ee
- 17. juuni 2008
- Foto: https://pixabay.com/photos/oil-drop-water-oil-abstract-oily-5807010/
AS-i Eesti Statoil kontseptsioonijuht Kai Realo sõnul oli ettevõte sunnitud toote impordi peatamise tõttu katkestama Bioetanool E85 müügi Kristiine teenindusjaamas ja sama saatus tabab peatselt ka Laagri teenindusjaama. „Need on kaks teenindusjaama, kus Eesti Statoil keskkonnasõbralikumat ja mootoribensiinist odavamat biokütust alates 2007. aasta augustist on müünud, “ ütles Realo. „Flex Fuel mootoriga autod, mis bioetanooli mootorikütusena kasutavad, siiski seisma ei jää, sest mootoritehnoloogia lubab neil kütusena kasutada ka tavabensiini,“ kinnitas Realo.
„Eesti Maksu- ja Tolliametile (EMTA) on esitatud 11.04.2008 taotlus uue ühtse kaubakoodi kasutuselevõtu lubamiseks, kuid see on endiselt menetluses, “ selgitas Realo, kelle sõnul ootab Eesti Statoil luba Euroopa Liidus kokkulepitud uue tootekoodi kasutamiseks ning on valmis tegema igakülgset konstruktiivset koostööd Eesti Maksu- ja Tolliameti valdkonna spetsialistidega, et peatselt taas biokütust Bioetanool E85 tarbijatele pakkuda.
Realo sõnul pole kaubakoodi muutmisest tulenevaid müügitõrkeid esinenud Statoili teenindusjaamades Norras, Rootsis, Taanis, Leedus ega Lätis – kõigis neis riikides on Bioetanool E85 müügil. „Tundub, et Eestis võtab asjaajamine märgatavalt kauem aega kui teistes riikides, mistõttu kannatavad seeläbi Eestis ennekõike biokütust tarbivate autode juhid,“ avaldas Realo nördimust.
„Meie hinnangul tarbib Eestis bioetanooli E85 juba ligi 100 spetsiaalset Flex Fuel tehnoloogiaga sõiduautot ja neid lisandub ligi 10 sõidukit kuus, samas kui pool aastat tagasi oli neid Eestis ehk kokku kümmekond,“ märkis Realo. „Tarbijad on teinud oma ostuotsuseid lähtuvalt nii keskkonnahoiust kui ka mootorikütuste hinnast - Bioetanool E85 maksab biokomponendi aktsiisivabastuse võrra vähem ehk hetkel 13,65 krooni liiter, samas tavaline mootoribensiin üle 18 krooni liiter,“ kirjeldas ta.
„Eesti Maksu- ja Tolliametile (EMTA) on esitatud 11.04.2008 taotlus uue ühtse kaubakoodi kasutuselevõtu lubamiseks, kuid see on endiselt menetluses, “ selgitas Realo, kelle sõnul ootab Eesti Statoil luba Euroopa Liidus kokkulepitud uue tootekoodi kasutamiseks ning on valmis tegema igakülgset konstruktiivset koostööd Eesti Maksu- ja Tolliameti valdkonna spetsialistidega, et peatselt taas biokütust Bioetanool E85 tarbijatele pakkuda.
Realo sõnul pole kaubakoodi muutmisest tulenevaid müügitõrkeid esinenud Statoili teenindusjaamades Norras, Rootsis, Taanis, Leedus ega Lätis – kõigis neis riikides on Bioetanool E85 müügil. „Tundub, et Eestis võtab asjaajamine märgatavalt kauem aega kui teistes riikides, mistõttu kannatavad seeläbi Eestis ennekõike biokütust tarbivate autode juhid,“ avaldas Realo nördimust.
„Meie hinnangul tarbib Eestis bioetanooli E85 juba ligi 100 spetsiaalset Flex Fuel tehnoloogiaga sõiduautot ja neid lisandub ligi 10 sõidukit kuus, samas kui pool aastat tagasi oli neid Eestis ehk kokku kümmekond,“ märkis Realo. „Tarbijad on teinud oma ostuotsuseid lähtuvalt nii keskkonnahoiust kui ka mootorikütuste hinnast - Bioetanool E85 maksab biokomponendi aktsiisivabastuse võrra vähem ehk hetkel 13,65 krooni liiter, samas tavaline mootoribensiin üle 18 krooni liiter,“ kirjeldas ta.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta