11.–23. veebruarini toimuvad Berliinis KaDeWe kaubamajas Eesti toidu nädalad, kus tutvustatakse meie toitu ja toidutootjaid.
- Toit ja aiandus
- 4. veebruar 2019
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
„Saksamaa on Eesti toidusektori jaoks väga oluline sihtriik ning oleme juba aastaid Grüne Woche messil sakslastele Eesti toitu tutvustanud. Nüüd on aga meile antud erakordne võimalus korraldada eraldiseisev Eesti toidu väljapanek ka mainekas Berliini kaubamajas KaDeWe,“ sõnas maaeluminister Tarmo Tamm.
Minister Tamm lisas: „KaDeWes oma toodangu tutvustamine annab Eesti toidutootjatele võimaluse jõuda ka KaDeWe kaubamaja riiulile ja leida Saksa turult võimalikke koostööpartnereid.“
Eesti tooted KaDeWe nädalatele valis kaubamaja ise. Selle tarbeks esitati neile ligi 160 toodet 38 Eesti ettevõttelt. Kaubamaja valis välja tooted 25 ettevõttelt: Aablu OÜ Kolk Brewery, Amoor OÜ, Artisan Honey OÜ, Balsnack International Holding AS, Chocolala OÜ, City Cider OÜ, Freezedry OÜ, Haage Joogid OÜ, Heimtal Spirits OÜ, Jaanihanso OÜ, Linnamäe Lihatööstus AS, Liviko AS, Moe OÜ, Ecomari / Mooncat Consulting OÜ, Nordic Honey OÜ, Orkla Eesti AS, Peenjoogivabrik Nudist OÜ, Põhjala Brewing AS, Rõngu Mahl AS, Saaremaa Piimatööstus AS, Saku Õlletehas AS, SirLoin OÜ, Tanker OÜ, Valio Eesti AS, Õllenaut OÜ.
KaDeWe Eesti nädalatel osaleva ettevõtte Nordic Honey OÜ asutaja ja tegevjuht Kadri Mets sõnas, et KaDeWe kaubamaja toiduosakond on Euroopa üks prestiižsemaid poode, kuhu sisse saamine on Nordic Honey jaoks olnud juba mitu aastat eraldi eesmärk: „Kahjuks on aga väikse tootjana jala ukse vahele saamine üsna keeruline ning seda tänuväärsem on sellise projekti korraldamine. Kindlasti võiks kaaluda sama kontseptsiooni kasutamist ka mujal riikides, kuna see loob tõeliselt hea platvormi Eesti tootjatele kontaktide leidmisel välisriigis.“
Lisaks Eesti toidule kaastakse Eesti nädalatele KaDeWes ka Eesti disaini. Oma toodetega on väljas NÜÜD Ceramics, MINUMO ja UUP Disain. Eesti väljapanekuala on disaininud sisearhitekt Kadri Tamme koostöös Alari Orava ja agentuuriga AKU. Eesti väljapanek asub u 40m2 suurusel pinnal ning kestab kaks nädalat.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta