Elektrisõidukite plaanitava toetuse kohta esitasid keskkonnaministeeriumile ettepanekuid mitmed ettevõtted ja eraisikud, aga ka teised ministeeriumid. Keskkonnaministeerium analüüsib, milliste ettepanekute abil saaks toetusmeedet paremaks muuta.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 28. oktoober 2019
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
Toetusmeetme kohta ettepanekute esitamise tähtaeg sai läbi sel nädalal. „Elektrisõidukite plaanitav toetusmeede on innustanud kaasa mõtlema paljusid. Saabunud ettepanekud ulatuvad soovitustest propageerida elektrisõidukite asemel jalgsikäimist kuni väga detailsete sisuliste ettepanekuteni. Täname kõiki, kes arvamust avaldasid“ ütles Keskkonnaministeeriumi kliimaosakonna juhataja Getlyn Denks.
Näiteks laekus ettepanekuid, mis puudutavad sõidukite planeeritavat läbisõidukohustust ja soovitusi loobuda nõudest, et toetust saaks taotleda vaid AMTELi tunnustatud automüüjate nimistust ostetud autodele.
Ettepanekuid kaalutakse koostöös toetust vahendama asuva Keskkonnainvesteeringute Keskuse, toetusmeetme väljatöötamisel osalenud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga ja teisi osapooli kaasates. Taotlusvooru avamiseni plaanitakse jõuda veel sel aastal.
Keskkonnaministeerium soovib elektrisõidukite toetusmeetmega kaasa aidata keskkonnasõbralikemate sõidukite levikule. Võrreldes sisepõlemismootoriga sõidukitega on elektriautod väiksema energiatarbimisega ning pakuvad seega keskkonnasõbralikumat alternatiivi bensiini- ja diiselautodele.
Meetme maht on 1,2 miljonit eurot ning seda rahastatakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest.
Näiteid esitatud ettepanekutest
- Leida lahendus, kuidas elektrisõidukid muuta liisingfirmadele atraktiivseks.
- Eemaldada kaskokindlustuse nõue.
- Eemaldada nõue soetada sõiduk AMTELi poolt tunnustatud automüüjatelt.
- Piirata nende taotluste arvu, kus soovitakse korraga toetust mitmele elektrisõidukile.
- Muuta toetuse tingimusi selliselt, et toetus saaks laieneda ka bussifirmadele.
- Toetust saadavatele sõidukitele kaaluda naelrehvide mitte lubamist linnaõhu kvaliteedi parandamiseks.
- Kaaluda meetmeid, mis suunaksid suure keskkonnakoormusega sõidukite vähemkasutamisele, nt automaks.
- Elektritranspordile ülemineku trendi ja mõtteviisi tugevam toetamine.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta