Eelmisel aastal kasvas õiglase kaubanduse märgitoodete müük maailmas 22%, teatab juulikuus ilmunud rahvusvahelise õiglase kaubanduse assotsiatsiooni FLO (Fairtrade Labelling Organizations International) aastaraport.
Eelmisel aastal kasvas õiglase kaubanduse märgitoodete müük maailmas 22%, teatab juulikuus ilmunud rahvusvahelise õiglase kaubanduse assotsiatsiooni FLO (Fairtrade Labelling Organizations International) aastaraport.
- Majandus
- Fairtrade uudised, www.fairtrade.ee
- 18. august 2009
Õiglase kaubanduse sertifitseeritud toodete müük kasvas 2008. aastal 22%, mis jaekaubanduse müügikäibeks ümberarvestatuna on 2,9 miljardit eurot. Kõik suuremad tooterühmad kasvasid majanduslangusest hoolimata. Tee ja puuvillatootede müük kahekordistus (tee 112%, puuvill 94%); õiglase kaubanduse kohvi müük kasvas 2007. aastaga võrreldes 14% (66 miljonit kilo) ja banaanimüük 28% (300 miljonit kilo).
”Oleme tõeliselt rahul, et tarbijate õiglase kaubanduse lojaalsus on jätkuvalt tugev. Jätkuvas majanduslanguses on õiglasel kaubandusel eriline tähtust ühistute toimetulekus”, räägib Aafrika õiglase kaubanduse tootjavõrgustiku African Fairtrade Network koordinaator Ruth Simba.
Õiglase kaubanduse süsteemist saab kasu üle miljoni arengumaa põllumehe, kellest 90% on väiketalunikud. Lisaks stabiilsele sissetulekule saavad õiglase kaubanduse talunikud ka kogukonnale suunatud lisatulu, mida kasutatakse tervishoiu ja hariduse edendamiseks. Õiglase kaubanduse kohvi tootjad said eelmisel aastal üle 12 miljoni euro, banaanikasvatajad üle 11 miljoni euro väärtuses lisatulu.
Õiglase kaubanduse tooteid müüakse rohkem kui 60 riigis. Seitsmes riigis kasvas müük eelmisel aastal vähemalt 50%: Rootsis (75%), Norras (73%), Austraalias ja Uus-Meremaal (72%), Kanadas (67 %), Soomes (57 %) ja Saksamaal (50 %). Soomlased on raporti põhjal ühed innukamad õiglase kaubanduse märgitoodete tarbijad, ostes keskmiselt 10,22 euro väärtuses õiglase kaubanduse tooteid – neid edestavad maailmas vaid šveitslased ja britid. Eestis müüakse õiglase kaubanduse märgitooteid alates 2007. aastast – ühtekokku üle 170 erineva toote, nende hulgas kohv, tee, suhkur, roosid, puuvillatooted ja vein.
”Oleme tõeliselt rahul, et tarbijate õiglase kaubanduse lojaalsus on jätkuvalt tugev. Jätkuvas majanduslanguses on õiglasel kaubandusel eriline tähtust ühistute toimetulekus”, räägib Aafrika õiglase kaubanduse tootjavõrgustiku African Fairtrade Network koordinaator Ruth Simba.
Õiglase kaubanduse süsteemist saab kasu üle miljoni arengumaa põllumehe, kellest 90% on väiketalunikud. Lisaks stabiilsele sissetulekule saavad õiglase kaubanduse talunikud ka kogukonnale suunatud lisatulu, mida kasutatakse tervishoiu ja hariduse edendamiseks. Õiglase kaubanduse kohvi tootjad said eelmisel aastal üle 12 miljoni euro, banaanikasvatajad üle 11 miljoni euro väärtuses lisatulu.
Õiglase kaubanduse tooteid müüakse rohkem kui 60 riigis. Seitsmes riigis kasvas müük eelmisel aastal vähemalt 50%: Rootsis (75%), Norras (73%), Austraalias ja Uus-Meremaal (72%), Kanadas (67 %), Soomes (57 %) ja Saksamaal (50 %). Soomlased on raporti põhjal ühed innukamad õiglase kaubanduse märgitoodete tarbijad, ostes keskmiselt 10,22 euro väärtuses õiglase kaubanduse tooteid – neid edestavad maailmas vaid šveitslased ja britid. Eestis müüakse õiglase kaubanduse märgitooteid alates 2007. aastast – ühtekokku üle 170 erineva toote, nende hulgas kohv, tee, suhkur, roosid, puuvillatooted ja vein.
FLO aastaraport 2008-09 on inglisekeelsena saadaval siin:
"FairtradeLeading the Way. Annual Report 2008-09."
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta