Keskkonnateadlikud noored GO Kojast soovitavad firmadel mitte kulutada raha tarbetutele firmakinkidele, vaid läheneda loominguliselt, säästlikult ja keskkonnateadlikult.
- Majandus
- Katrin Kaerama, GO Koda
- 17. november 2008
Majanduslangus, koondamised, kokkuhoid ja lisaülesanded tööl ei tee kedagi õnnelikuks. Igal aastal enne jõule hakkavad sekretärid ja turundusosakonna töötajad läbi lappama reklaamkingituste katalooge, et leida meeneid, mis väga palju ei maksaks. Keskmise suurusega või väikefirmades kogunetakse ümber koosolekute laua, et mõelda välja, mida see aasta teha või osta.
GO koda pakub ettevõtetele välja järgmised ideed:
Jõulukingi asemel võiks teha annetuse mõnele heategevusfondile, lasteaiale, koolile, lastekodule, loomade varjupaigale. Samuti võiks suunata heateo tulevikku, näiteks kevadesse, mil istuda puu. Heateost võiks kingi saajat teavitada kaardiga (virtuaalse kaardiga): „Kallis koostööpartner. Soovime Sulle kauneid jõule! Sel aastal otsustasime loobuda traditsioonilistest kingitustest ning selle asemel istutame kevadel Sinu kui hea koostööpartneri nimel ühe puu, et säästa keskkonda ning hoida õhk puhtam.”
Kindlasti teeb kingi saaja õnnelikuks ka teatripilet, (raamatupoe) kinkekaart, kasulik raamat ja/või ühine pidulik jõululõuna või jõuluõhtusöök.
Mida teha, et vältida tarbetute kinkide saamist?
Keskkonnateadlik ettevõte võiks teavitada koostööpartnereid, et sel aastal soovib ta mitte saada kingitusi, vaid teha head ja toetada teatud kooli, lasteaeda, lastekodu, puudust kannatavaid lapsi ning palub seetõttu kanda kingiraha üle teatud arveldusarvele, kust hiljem antakse rahasumma üle välja valitud heategevusprojektile.
Maailm algab iseendast. Tee teisele heategu ja see tuleb sulle tagasi.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta