Alates oktoobrist rakendatakse Liivalaia tänavale roheline laine, mis võimaldab mootorsõidukitel sujuvamalt liigelda. Kusjuures foorid programmeeritakse nii, et ka jalakäijatele säilivad täisteeületused.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 9. september 2024
- Foto: Pronkxi tänav / Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Abilinnapea Kristjan Järvan märkis, et liikluslahendustes tuleb arvestada kõigi liiklejagruppidega.
„Arvestades Liivalaia tänava suurt liikluskoormust, palusin Tallinna transpordiameti spetsialistidel leida lahendus, mis võimaldaks seal liiklust paremini korraldada. Modelleeriti läbi erinevaid stsenaariume ja leiti sobiv lahendus. Igapäevaselt kasutab Liivalaia tänavat umbes 44 000 autot pea 53 000 sõitjaga. Seega säästavad tänavat kasutavad inimesed suures plaanis summaarselt ligi 660 tundi päevas. Oluline on, et lisaks rohelainele säilivad jalakäijatele täisteeületused, mida laiendatakse lisaks senistele asukohtadele ka Lennuki ja Maakri tänavate ülekäikudele,“ rääkis Järvan.
Tallinna transpordiameti juht Indrek Gailan lisas, et sujuv ja ohutu liiklus on üks Tallinna säästva liikuvuse kava eesmärkidest. „Tark liiklusjuhtimine aitab vähendada keskkonnamõjusid ning parandab kõigi liikumisviiside kasutamise mugavust.“
Liivalaia tänaval kehtib kiirusepiirang 40 km/h. Roheline laine aitab tagada sujuvama liikluse lubatud sõidukiirusel sõitvatele sõidukitele. Fooriprogrammide ümberseadistamine Liivalaia tänaval on juba alanud ning roheline laine peaks plaanide kohaselt hakkama toimima oktoobri algusest. Sarnane süsteem on kasutusel ka Nõmme linnaosas Vabaduse puiesteel, kus rohelise laine tõttu saavad mootorsõidukid tänava sujuvamalt läbida, vähem pidurdades ja kiirendades.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta