Must reede ei lasknud ennast pandeemiast segada – e-kaubanduse aasta suurim sündmus tõi rekordtulemuse sel aastal. Veebis kasvanud kaupmeeste ja ostlejate arv, laienenud kaubavalik ja tugevam musta reede traditsioon tõid oodatud tulemuse.

  • Tarbimine ja tervis
  • 28. november 2020
  • Foto: Raimondas Žilenas, Kaup24 müügiplatvormi juht/Kaup24

Kaup24 kaubanduskeskus internetis müügiplatvormi juhi Raimondas Žilenase sõnul kasvas juba alates keskööst külastajate voog nende kodulehel. „Kohe pärast südaööd täheldasime 1,5 korda rohkem külastusi kui näiteks eelmisel reedel. Hommikul hakkas külastajate arv tõusma kell 6, olles juba 2 korda kõrgem.“

Žilenas tõi välja, et uusi rekordeid oodati juba pärast Vallaliste päeva (11.11) statistikat nähes, kuid juba kella 12 ajal selgus, et musta reede müük tuleb rohkem kui 1,5 korda suurem.

„Vallaliste päeval võttis veebis ostlemine hoo sisse ning eestlased jätkasid e-poe turvalise ja mugava ostlemisviisi eelistamist. Lai tootevalik ja heade pakkumiste rohkus aitas pälvida meie klientide poolehoiu ja nad otsustasid mitte ainult kokku hoida, vaid ka tulevikus meie interneti kaubanduskeskusesse tagasi tulla. Sel aastal pakkusime esimest korda 100% cashback ehk raha-tagasi-kampaaniat, mis tähendab, et toodete ostmiseks kulutatud summa saab kogu summas tagasi Kaup24-eurodes ning seda raha saavad kliendid kasutada mõne teise ostu puhul. Saime kinnituse, et meie klientidele selline kampaania sobib, mistõttu ka ostetakse palju,“ lausus Kaup24 müügiplatvormi juht.

Žilenase sõnul ei erine tänavune ostukorv palju mullusest. Selle aasta musta reede statistika näitas, et ostukorvides on ülekaalus tootekategooriad: mänguasjad, mobiiltelefonid, parfüümid ja kosmeetika, IT-tarvikud, laste- ja beebitooted, spordikaubad ning mööbel. Sel aastal, erinevalt varasematest, ostsid kliendid hügieenitarbeid ja erinevad kaitsevahendid, nagu ühekordsed maskid, desinfektsioonivahendid jne. Turupõhise kauplejate kaubavaliku puhul tunti peamiselt huvi moekategooria vastu: riided, jalatsid ja aksessuaarid.

„Populaarseimate toodete seas on ka „Domino“ mäng, joogamatid, Xiaomi kõrvaklapid ja robottolmuimejad, samuti kohv, Olaplex juuksehooldustooted,“ loetles Kaup24 müügiplatvormi juht, lisades, et sel aastal täheldas ta ka uut trendi. „Remondikaubad muutuvad üha populaarsemaks ja neid ostetakse rohkem kui mullu.“