Esmaspäevast, 13. detsembrist avarduvad võimalused Tartu velorendi kastirataste laenutamiseks. Kokku saab valida 17 erineva kastiratta vahel ning kasutusele tuleb uus mugav broneerimislahendus, mis võimaldab laenutuse eest kohe tasuda.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 9. detsember 2021
- Foto: Tartu kastirataste esitlus/Ketlin Lääts
Kastirattaid saab laenutada Ülejõe pargis asuvast laenutuspunktist. Laenutuspunktis on viis boksi, millest igaühesse mahub üks kastiratas. Bokside uste lukustussüsteem on seotud uue broneerimislahendusega, mis võimaldab laenutajatel saada ratas ettenähtud ajal kerge vaevaga kätte ning ka ratta tagastamine laenutuspunkti on paindlikum.
„Oleme Tartus seadnud eesmärgiks suurendada keskkonnasäästlike liikumisviiside osakaalu linnaliikluses. Inimeste ja kaupade veoks kasutatavad kastirattad on erinevates Euroopa linnades loomulik osa linnapildist, kuid meil on see võimalus veel suuresti kasutamata. Velorent pakub võimalust kastiratas endale sobivaks perioodiks laenutada ning igapäevaste liikumiste korraldamisel uudne kogemus saada. Ühtlasi kutsume ka ettevõtteid kastirattaid oma igapäevatöös aktiivselt katsetama," ütles abilinnapea Raimond Tamm.
Velorendis on elektriga töötavaid kastirattaid kokku 15 ning kondijõul liikuvaid kastirattaid kaks. Kahe- ja kolmerattalised kastirattad on mõeldud nii kauba kui ka inimeste veoks. Ühe kastiratta kandevõime on umbes 80 kg, inimeste veoks sobivad kastid on varustatud turvavöödega ja mahutavad kuni neli last. Ratast saab rentida kuni neljaks nädalaks ning selle päevahind on 10 eurot ja nädalahind 25 eurot. Süsteem arvutab soodsama lahenduse, kui on soov rentida ratast mitmeks päevaks, aga lühemaks perioodiks kui nädalaks.
Uut broneerimissüsteemi saab alates 13. detsembrist kasutada.
Velorendi pilootprojekt sai alguse tänavu jaanuaris ning see kutsuti ellu Euroopa Kliimaprogrammi toel. Ülejõe pargi hooldus- ja väljastuspunkt püstitati Läänemere programmi poolt toetatava projekti SUMBA+ vahenditest. Teenuse arendamisega soovib Tartu linn suurendada keskkonnasäästlike liikumisviiside osakaalu linnaliikluses.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta