Euronics vahetab detsembri jooksul välja paberhinnasildid ning võtab kõigis kauplustes Eestis kasutusele uuema tehnoloogiaga elektroonilised hinnasildid.
- Ettevõtlus
- 1. detsember 2023
- Foto: QR Koodi skaneerimine / Andrei Ozdoba
Üksikud jaeketid Eestis kasutavad juba elektroonilisi hinnasilte valitud tootekategooriates või osades kauplustes, kuid terviklikult ei ole selline süsteem suurtes jaekettides veel väga levinud. Euronics on esimene tehnikakaupade kett Eestis, kes läheb üle täiselektroonilistele hinnasiltidele.
Elektroonilised hinnasildid on pabersiltidest keskkonnasõbralikumad ja vähendavad massiliselt pabersiltide printimise ja plastikümbriste tootmise vajadust. „Elektroonilised hinnasildid hoiavad kokku ligi 10 aasta jagu pabersiltide printimist,“ kinnitas Euronicsi jaekaubanduse juht Kaidi Kelt. Elektroonilised hinnasildid aitavad tõsta tööjõu efektiivsust, välistada inimlikke eksitusi ja pakkuda paremal tasemel klienditeenindust, sest kliendikonsultandid saavad keskenduda oma põhitööle.
Lisaks põhjendas Kelt, et tööjõukulude kasvades on mõistlik hindade muutmist automatiseerida. „Kuigi esmapilgul paistab elektroonilise hinnasildi tükihind kulukam kui paberhinnasildi puhul, siis tänaste tööjõukuludega tasub see investeering end ära,“ rääkis Kelt. Täiselektrooniline hinnasiltide süsteem teeb ka käibemaksutõusust tingitud hinnamuutuse lihtsamaks, kuna hindade muutmine käib vajadusel sekunditega.
Neljavärvilised elektroonilised hinnasildid aitavad kampaaniatooteid paremini esitleda ning teevad ostukogemuse terviklikumaks. Siltidel oleva QR-koodi abil saavad kliendid toote kohta Euronicsi e-poest kiiresti lisainfot.
Elektrooniliste hinnasiltide maksumus on 0,5 miljonit eurot ning need on välja töötanud ja arendanud maailma juhtiv nutilahendustele suunatud ettevõte SES-imagotag. Euronicsi teenuse tehnoloogiapartner on Hansab AS.
„Elektroonilised hinnasildid on kaupluse protsesside digitaliseerimise loogiline samm, mille peamine eelis on haldus- ja tööjõukuluvõit hindade ja kampaaniate uuendamisel, kuid lahendus aitab laiemalt ka efektiivistada tööprotsesse ja parendada kliendikogemust. Lääne-Euroopas enam levinud lahenduse vastu on viimastel aastatel ka Eestis märgata tugevat huvi kasvu. Euronicsi jälgedes lähevad tõenäoliselt paari järgneva aastaga suuremad kaubandusketid Eestis ka digitaalsetele hinnasiltidele üle,“ märkis Hansab ASi kaubanduse valdkonnajuht Ott Viirmann.
Euronicsi kaupluste hinnasiltide vahetamine toimub üle Eesti detsembri jooksul. Kahes kaupluses Võrus ja Põlvas uuendatakse hinnasildid uue aasta esimeses pooles.
Euronics on rahvusvaheline elektroonika jae- ja hulgimüügigrupp, mis hõlmab enam kui 14 000 kauplust 36 riigis. Eestis on Euronics tegutsenud alates 2003. aastast ning on tänaseks üle 500 töötajaga turu suurim kodutehnika ja elektroonika edasi müüja.
Eesti kapitalil põhineval Euronicsil on tehnikakaupade valdkonnas 30 aastat kogemust, firma on Eestis ja Lätis umbes 400 kaubamärgi ametlikuks esindajaks ning tänavu soetas Euronics ka Leedu elektroonikaketi UAB Avitelos prekyba.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta