Üks Eesti vanimatest kampaaniatest, Osturalli, toimub sel aastal Kaubamajas juba 50ndat korda. 25 aastat kestnud kampaania ei näita aga sugugi väsimuse märke ning hoolimata keerulisest majanduslikust olukorrast tõid ralli esimesed päevad majja rekordarv külastajaid.
- Tarbimine ja tervis
- 13. aprill 2023
- Foto: Osturalli / Erkki Laugus
„Osturallit võib häbenemata nimetada Eesti müügikampaaniate lipulaevaks. Selliseid kampaaniaid, mis pärast 25 aastat jätkuvalt müügirekordeid püstitavad, ilmselt liialt palju loetleda ei saa,“ ütles Kaubamaja AS juhatuse liige Erkki Laugus. Kuigi tänaseks on sarnaseid kampaaniaid teisigi, oli 1997. aastal, mil Osturalli esimest korda toimus, tegemist ainulaadse sündmusega, mille sarnast Eesti kaubanduses naljalt ei kohanud. Laugus tõdes, et kuigi veerandsaja aasta jooksul on kampaania läbi teinud muutuseid on peamine kontseptsioon Osturallil alati olnud, et selleks perioodiks tuuakse majja spetsiaalne sisseost, mida tavapäevadel Kaubamajast ei leia.
„On omamoodi põnev jälgida, kuidas erinevad sündmused ja kriisid on aastate jooksul kampaania kulgu mõjutanud. Iga kriis on oma tekkepõhjuselt ja iseloomult erinev – on olnud kriise, näiteks 2008. aasta majanduslangus, mil ostjad on olnud kampaaniate ajal pisut tagasihoidlikumad, kuid on ka kriise, mil käitutakse vastupidiselt. Viimased aastad on pakkunud mitmeid väljakutseid, kuid hoolimata keerulistest aegadest olid eelmise aasta kevadine ja sügisene Osturalli ühed parimad läbi aegade. Kokku külastas Osturalli nädalal Kaubamaja Tallinnas, Tartus ja e-poes ligi 550 000 inimest ning nädala jooksul tehti ligi 100 000 ostu rohkem kui nö tavanädalatel,“ rääkis Laugus.
Kuigi tänavune 50nes Osturalli on alles poole peal, on esimesed päevad näidanud väga häid tulemusi. „Esimese kolme päeva jooksul on Tallinna ja Tartu Kaubamaja külastanud ligi 30% rohkem inimesi kui mullu,“ tõdes Laugus. Kuigi inimeste ralliaegsed ostukorvid ei ole tema sõnul aegade jooksul liialt muutunud – ostetakse kevadsuvist moekaupa, kodu- ja ilutooteid – on siiski näha, et üha rohkem otsitakse kvaliteetset kaupa. „Esimestel ralli päevadel on olnud suur huvi meeste ülikondade vastu ning kolme esimese päevaga on praktiliselt läbi müüdud ka üle maailma väga populaarsed DB seljakotid. Tundub, et ees ootab seiklusrikas reisisuvi, sest ka kohvreid on sel korral ostetud märkimisväärselt palju. Mainimist tasub, et šampoonide ja ripsmetuššide kõrval ostetakse üha enam ka toidulisandeid, mis on juba mõnda aega järjest kasvav trend,“ tõi Laugus välja tänavuse ralli lemmikud lisades, et mõistagi pole raugenud ka pesu ja sokkide ostmine, mis on enimmüüdud rallitoodete hulgas olnud kõik 25 aastat.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta