Täna turismimessi TOUREST 2009 raames esmakordselt peetud “Rohelisema Turismi Foorumil” tegi ekspertidest žürii teatavaks majutusettevõtete konkursi “Rohelise Võtme Aastaauhinnad 2009” võitjad. Esikoha pälvis mahetoidu projekti eest Pühajärve Spa Hotell. Täiendavalt anti välja kaks eriauhinda, mille vääriliseks peeti Pärnu ettevõtte Tervise Paradiis algatust kile osakaalu vähendamiseks olmejäätmetes ja Võrus tegutseva Hotelli Kubija loodusspaa projekti.
- Bioneeri uudised
- 13. veebruar 2009
EASi Turismiarenduskeskuse initsiatiivil korraldatud konkursi finaali jõudis üle Eesti kuus majutusettevõtet, mis võistlesid keskkonnasõbralike algatustega. Konkursile esitatud projektide elluviimine on juba alanud ja jätkub 2009. aasta jooksul. Konkursi auhinnad valmistas Rõuge sepp Peeter Reemann.
EASi Turismiarenduskeskuse Rohelise Võtme projektijuht Tiina Kamenik ütles, et esimest korda toimunud konkursi tulemustega võib igati rahule jääda. “Esitatud võistlustööd olid erineva tasemega, ent sisukust jagus kõigisse. Võitja puhul vääris esiletõstmist eelkõige tugev algatus mahetoidu propageerimiseks. Pühajärve Spa Hotelli võidutöö oli hästi läbi mõeldud ja mitmekülgsete tegevustega, kaasates lisaks klientidele ka kohalikke elanikke, talunikke ning laiemat avalikkust,” selgitas Kamenik.
Pühajärve Spa Hotelli võistlustöö kandis nime “Vali mahetoit – hea loodusele, hea Sinule!”. Projekti eesmärgiks on propageerida mahetoitu ettevõtte klientide ja töötajate, Otepääd külastavate turistide ja kohalike elanike hulgas. Ettevõte tihendab koostööd mahetalunikega, et pakkuda valikut kodumaist mahetoitu ja mahetooteid ning kutsub avalikkust üles teadlikumale tarbimisele. Nõudluse tekitamine mahetoidu järele aitab säilitada traditsioonilist maaelu ning luua maal töökohti. Ökotooteid ostev inimene saab aga tervislikku, keskkonnasõbralikku, usaldusväärset, maitsvat ja GMO-vaba kaupa ehk ökomärk garanteerib talle toidu kvaliteedi. Mahetoidu menüü sisseseadmise, tervislikust toitumisest kõneleva seminarisarja jt tegevuste kõrval korraldab ettevõte 11. juulil Pühajärvel ka ökotoodete laada. Läbi nende tegevuste soovib ettevõte tõsta oma tuntust kui loodussõbralikult majandav hotell.
Tervise Paradiis pälvis eriauhinna võistlustööga “Vähem kilet, puhtam loodus”. Ettevõte võtab kasutusele uued pesukärud ja vähendab maksimaalselt erineva kilematerjali kasutamist oma tegevuses. Kokku plaanib ettevõte vähendada aastas tarbitud kilejäätmete hulka kuni 900 kg võrra. Töötajate kaasamiseks korraldatakse võistlus “Aasta kilekotitegu”.
Hotell Kubija oli žürii hinnangul eriauhinna vääriline oma loodusspaa kontseptsiooni tõttu, mida on juba hakatud ka ellu viima. Loodusspaa sisaldab terviklikku nägemust erinevatest looduslähedastest hooldusest kuni tubade ökoloogilise siseviimistluseni, lisaks puhta toidu pakkumist, loodusmatkade korraldamist ja erinevate teavitustegevuste läbiviimist.
Peale nimetatud majutusettevõtete jõudsid konkursi finaali veel Nordic Hotel Forum võistlustööga „Roheline valik/Green Option“, Sokos Hotel Viru võistlustööga “Keset loodust, keset elu” ja Hotell Pesa projektiga “Omakandi omad road”. Kõik esitatud võistlustööd väärivad tunnustust initsiatiivi, originaalsuse ja kliendikeskse vaatenurga eest.
Korraldajad plaanivad konkurssi “Rohelise Võtme Aastaauhinnad” jätkata ka järgmisel aastal, soovides sellest kujundada majutusettevõtete keskkonnasõbralikkuse hindamiseks ja tunnustamiseks iga-aastase traditsiooni. Huvist tänavuse konkursi vastu räägib asjaolu, et majutusettevõtteid, kes soovisid kandideerida parima rohelise turismi algatuse tiitlile, oli rohkem kui finaali jõudis. Kindlasti aitas see konkurss teadvustada laiemalt säästva turismi põhimõtteid ja tõsta esile keskkonnasõbralike majutusettevõtete püüdlusi.
Konkursil said osaleda kõik Rohelise Võtme märgisega tunnustatud majutusettevõtted või vastava koolitusprogrammiga liitunud firmad, kes on sisuliselt juba täna eeskujuks kogu ülejäänud turismisektorile. Ekspertidest koosnev viieliikmeline žürii hindas konkursi raames välja töötatud keskkonnasõbralikke algatusi, mida hakatakse ellu viima käesoleval aastal. Kogu ettevõtmise eesmärk on kaasa aidata rohelise turismi põhimõtete levikule Eesti majutusettevõtete seas ning ühtlasi suurendada siseturistide nõudlust keskkonnasõbraliku ja säästva turismiteenuse järele.
Konkursi tulemused kuulutati välja täna Tallinnas turismimessi TOUREST 2009 raames peetud “Rohelisema Turismi Foorumil”. Enne võitja selgumist sai iga finalist võimaluse oma keskkonnasõbralikku algatust lühidalt tutvustada. Võitja selgitamisel hinnati algatuse keskkonnahoidlikkust, kliendikesksust, loovust ja uuenduslikkust.
Konkursi “Rohelise Võtme Aastaauhinnad 2009” ning “Rohelisema Turismi Foorumi” läbiviijaks on turismiarenduse ja kohaturunduse konsultatsioonifirma Consumetric koos erinevate partneritega (vt http://green.consumetric.ee).
Pilootprojekt toimub EASi Turismiarenduskeskuse toetusel, osana Rohelise Võtme 2008. aasta koolitusprogrammist, mida kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond. Roheline Võti (/Green Key/) on rahvusvaheline keskkonnamärgis, millega liitudes saavad ka Eesti majutusettevõtted näidata oma keskkonnasõbralikku tegutsemist. Eestis on Rohelise Võtme märgist rakendatud alates 2002. aastast ja praeguseks on sellega tunnustatud 19 majutusettevõtet.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta