Eestis on pea kõikide automarkide ametlikud esindused, ent siiski valitakse remondi- või hooldustöödeks sageli kodule lähim autotöökoda või sõbra soovitatud nurgatagune garaaž. Moller Auto korraldatud uuringust selgus, et 89% Eesti inimestest arvas, et seda tehakse eelkõige madalama hinna tõttu.
- Transport ja linnaplaneerimine
- See lugu on kinnimaksmata sisuturundus
- 6. oktoober 2024
- Foto: Vana veoauto / Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Üks peamistest ametlikesse esindustesse mitte pöördumise põhjustest on hind. Seda kinnitas ka hiljuti Eesti autojuhtide seas läbi viidud uuring.
“Arvatakse, et ametlike esinduste hinnakiri on oluliselt kallim ning seetõttu eelistatakse teisi töökodasid. Kui veel mõned aastad tagasi võis see tõele vastata, siis tänaseks on ametlike esinduste hinnad muutunud oluliselt taskukohasemaks, kuna esindustes on kasutusel kaasaegsed tehnoloogiad, mis võimaldavad diagnostikat ja remonti teostada oluliselt efektiivsemalt ja kulutõhusamalt.” tõdes Moller Auto Baltikumi tegevdirektor Izīda Gerkena.
Odavam hind võib olla petlik
Gerkena selgitas, et ametlikes esindustes teostatakse kõik tööd vastavalt tootja poolt ette nähtud ajastandarditele, samal ajal kui nurgatagustes töökodades võivad tööd võtta kauem aega, kui tootja poolt on ette antud. Harvad ei ole tema sõnul ka olukorrad, kus tööde kestus märgitakse pikemaks, kui tegelikult vajalik. Seega võib hinnakirju võrreldes tunduda ametlik esindus oluliselt kallim, kuid lõplik remondikulu ei pruugi erineda nii palju, kui esilagu arvatakse.
Teatud hinnavahe võib Gerkena sõnul tekkida sellest, et ametlikes esindustes kasutatakse alati originaalvaruosi, samas kui teised remonditöökojad püüavad turult leida soodsamaid alternatiive.
„Varuosasid leiab väga erineva hinnaklassiga ning on selge, et tootja originaalvaruosad on krõbedama hinnaga kui tundmatute tehaste toodang, mis ei ole tootja poolt kontrollitud ega heaks kiidetud. Erinevus seisneb selles, et originaalvaruosade puhul garanteerib tootja alati ka kvaliteedi ja töökindluse,“ nentis Gerkena.
Paraku ei näe paljud Eesti autojuhid selles probleemi – vaid 15% uuringus osalenutest arvasid, et B-varuosade kasutamine autohoolduses võib autole kahju teha.
Kvaliteetne tööjõud ja varuosad tagavad auto töökindluse ja ohutuse
Uuringus osalenud autojuhid leidsid, et suurimaks riskiks auto remontimisel juhuslikes töökodades on see, et osutatud teenus ei ole kvaliteetne. 37% Eesti autojuhtidest leidis, et sõidukile võidakse sellistes töökodades tekitada suuremaid kahjustusi. Pea sama palju, 36%, vastanutest tõi välja, et töid võivad seal teostada kvalifikatsioonita spetsialistid.
„Halvema kvaliteediga varuosade kasutamine ja ebapädevate töötajate oskamatus võivad tekitada sõidukile kahju, mistõttu vajab see uuesti remonti või langetab selle väärtust. Ametlikes esindustes läbivad koolitajad regulaarselt erinevaid koolitusi, mida viib läbi autotootja enda esindaja. Selliseid koolitusi tehakse ainult sertifitseeritud esindustele. Seega saab autoomanik olla kindel, et sealsel mehaanikul on olemas kõik vajalikud vahendid, juhendid ja oskused,“ rääkis Moller Auto tegevdirektor.
Ametlikel esindustel on paigas ka tehtavate kontrollide, hooldus- ja remonttööde raporteerimissüsteem ning igast külastusest ja toimingust jääb maha märge. Gerkena lisas, et mõistagi antakse ametlikust esindusest igale varuosale ja tehtud tööle kaasa garantii, mida aga ei pruugi teisi töökodasid külastades saada.
Kvaliteetsed varuosad, pädev tööjõud ja ametlik garantii on olulised, et auto teenindaks omanikku tõrgeteta. Ent veelgi olulisem on, et ebakvaliteetselt remonditud sõiduk on liikluses ohtlik. Gerkena nentis, et ebakvaliteetsest varuosast või kehvast remondist tingitud rikked võivad muutuda ohtlikuks nii autojuhile endale, kuid ka kaasreisijatele ja teistele liiklejatele. Ta rõhutas, et autojuhid peaksid alati eelistama pikaajalist turvalisust ja töökindlust lühiajalistele säästudele:
„Madalama hinna taga peituvad sageli olulised riskid, mida paljud autojuhid ei teadvusta. Odav hinnakiri ei tohiks olla ainukeseks määravaks teguriks – iga autojuhi esimeseks prioriteediks peaks olema kvaliteet ja ohutus!“
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta