Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus kannab edaspidi nime IIL. Nimevahetus on osa laiemast uuendusprotsessist, mille eesmärk on paremini peegeldada organisatsiooni rolli ühistranspordi arendajana ja piirkondliku liikumisvõrgustiku kujundajana, laiendada tulevikus teenuseid teistesse piirkondadesse ning ühendada eri liiki ühistransport ühtseks tervikuks.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 11. juuni 2025
- Foto: Pressifoto
“Bussitransport on jäänud teistest ühistranspordiliikidest tahaplaanile,” nentis Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse, nüüdse IILi tegevdirektor Andrus Nilisk. “Senine nimi ja visuaalne identiteet olid ajale jalgu jäänud ega toetanud piisavalt organisatsiooni rolli Eesti liikuvuse edendajana,” rääkis ta.
Uus nimi ja visuaalne identiteet on kaasaegne, vastab paremini reisijate ootustele ning toob bussitransporti rohkem esile.
“See on meeldejääv ja kergesti leitav. IIL on lühike, lööv ja mitmetähenduslik,” rääkis Nilisk. Nime valikul rõhutati liikumist, kiirust ja kergust – omadusi, mida inimesed ühistranspordilt ootavad. Samuti viitab nimi Eesti päritolule ja loodusega kooskõlas tegutsemisele. “Meie tegevuse kese on Eestis. Siin on meie inimesed ja siin on meie mõju. IIL liigub looduse rütmis, on kestlik ja keskkonnasõbralik,” lisas Nilisk.
Brändiuuendus ei piirdu üksnes visuaalse identiteediga, vaid peegeldab terviklikku lähenemist teenuse arendamisele. IIL ühendab lisaks bussiliinidele reisiplaneerimise lahendused, kaardimaksete võimalused, sõidugraafikute halduse ning kaasaegse kliendisuhtluse. Kõik teenused on koondatud veebilehele iil.ee, kust reisijad leiavad kogu vajaliku info.
IILi eesmärk on suurendada ühistranspordi kasutust ning pakkuda usaldusväärset alternatiivi isiklikule sõiduautole.
“Me ei näe end üksnes transpordi korraldajana, vaid kogukondade ühendajana. Olgu tegemist laste koolitee, töötajate töösõidu või maaelanikule olulise ühendusega linnaga – soovime, et IIL oleks igapäevaelu loomulik osa,” ütles Nilisk.
Tulevikus soovib IIL laiendada oma teenuseid teistesse piirkondadesse, tõsta teenuse kvaliteeti ning jätkata regulaarsete rahulolu-uuringutega, et teenus vastaks võimalikult hästi kasutajate ootustele.
“IILi tulevik ei seisne üksnes bussiliinide korraldamises, vaid kogu ühistranspordi eri liikide ühendamises ühtseks tervikuks,” rõhutas Nilisk.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus jääb MTÜ juriidiliseks kehaks, ent reisijatele suunatud infokeskkond ja teenuste avalik kaubamärk on nüüdsest IIL.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta