Norra pereettevõttele Reitan kuuluva R-Kioski ja Caffeine’i eelmise aasta müüginumbritest selgub, et kokku müüdi Eestis üle miljoni saiakese ning rohkem kui pool miljonit hot dog’i. Kogu toiduvaliku ja küpsetiste müük jõudis 2021. aastal kriisieelsele tasemele, kasvades aastaga enam kui 50% võrra.
- Tarbimine ja tervis
- 9. veebruar 2022
- Foto: Pixabay
„Miljonist müüdud saiakesest moodustasid kaks kolmandikku soolased ja kolmandiku magusad. Inimeste vaieldamatud lemmikud on lihapirukas, viineripirukas ja juusturull. Magusatest saiakestest eelistatakse kohupiimataskut, kaneelisaiakest ja kirsi-kohupiimastruudlit,“ ütles R-Kioski ostujuht Triin Vöörmann.
Tähelepanuväärne on, et koguni iga kümnes saiake müüdi Tartu Maarjamõisa haigla kohvikus. „See tähendab keskmiselt 270 müüdud saiakest iga päeva kohta aastas. Kindlasti mõjutas nii suurt müüki haigla möödunud aastane töökoormus. Loodetavasti pakkusid värsked saiakesed nii patsientidele kui ka haiglapersonalile väikeseid rõõmuhetki,“ lisas Vöörmann. Kõige enam müüdi saiakesi detsembris, üle Eesti kokku ligi 118 000 tükki.
Lisaks saiakestele on inimeste vaieldamatuks lemmikuks R-Kioski hot dog’id, aga ka võileivad ja salatid. Enam kui poole miljoni hot dog’i kõrval osteti eelmisel aastal ligi veerand miljonit võileiba ja salatit. Kuigi värskete salatite valik on suur, eelistatakse enam majoneesiga salateid. Lisaks alati populaarsetele karastusjookidele ja soojadele jookidele müüdi R-Kioski väikepoodides ja Caffeine’i kohvikutes aastaga ligi miljon pudelit vett.
Kõige enam toitu osteti 2021. aastal Tallinna Bussijaama ootesaali, Tartu Maarjamõisa kohviku ja Põhja-Eesti Regionaalhaigla R-Kioskitest. Käiberekordi tegi aga Balti Jaama väikepood.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta