Riigile kuuluv sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) otsustas toetada Tallinnas lisaks trammiliinile nr 4 ka liini nr 3 rekonstrueerimist lõigul Hobujaama – Kadriorg. Tööd liinil nr 3 hõlmavad kontaktliinide vahetust ja veoalajaama uuendamist ning on eelduseks uute trammide kasutuselevõtuks.
- Bioneeri uudised
- Keskkonnainvesteeringute Keskus
- 3. oktoober 2013
„Tallinna trammiliikluse kaasaegseks muutmiseks on riik investeerinud kokku ligi 60 miljonit eurot. Kaks keskset ja südalinna läbivat liini saavad tänu sellele mugavaks ja keskkonnahoidlikumaks. Eesmärk peab olema aga muidugi kõikide Tallinna trammiliinide toomine eelmisest sajandist kaasaega ja ühe trammiliini pikendamine lennujaamani,“ selgitas keskkonnaminister ja KIKi nõukogu esimees Keit Pentus-Rosimannus.
Trammiliin nr 3 ühendab Kadriorgu ning Tondi piirkonda Tallinn kesklinnaga. Liini kasutas 2012. aastal 2,64 miljonit reisijat ning paralleelselt on liinil kasutuses 9 trammi. Liini läbisõit oli 2012. aastal üle 300 tuhande kilomeetri.
Otsus toetada trammiliini nr 4 uuendamist langetati käesoleva aasta märtsis. Tänu töödele muutub liikumine Lasnamäelt ja Tondilt kesklinna kiiremaks ning keskkonnasõbralikumaks.
Mõlema liini tööde lõpptähtaeg on 31. august 2015 ning KIKi vahendatav toetus on 83% kogu projekti maksumusest. Toetuse saaja Tallinna Linnatranspordi ASi soovil arvati esialgsest projektist välja Peterburi tee ületamisega seotud trammitaristu ehitustööd, mis annab võimaluse rahastada täiendavaid töid liinil nr 3.
Tallinna trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist toetatakse KIKi kaudu kokku 18,9 miljoni euroga ja raha selleks tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Tänu projektile vähenevad trammitaristu hoolduskulud ning luuakse eeldused uute, keskkonnasõbralikumate trammide kasutuselevõtuks.
Prognoosi kohaselt kasvab uute trammide ning infrastruktuuri parendamise koosmõjul trammikasutajate arv aastas 3% võrra. Lisaks vähenevad CO₂ emissioonid summaarselt rohkem kui 52 tuhande tonni võrra 20 aasta perspektiivis võrrelduna stsenaariumiga, kus trammid asendatakse sõiduautodega.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta