Rimi jaoks on taas möödunud üks äärmiselt tegus aasta – kõige enam oleme uhked selle üle, et oleme paljusid kliente ja ka oma töötajaid suutnud pöörata nii-öelda keskkonnausku. Igaüks meist saab väga palju panustada selleks, et tulevased põlved saaksid elada puhta looduse ning värske õhu keskel. Mõtteviis, et mis mina ära teha saan, olen vaid piisake meres, on vale. Ka väikestest piiskadest võib ükskord saada ookean. Samuti ei sünni suured muutused üleöö, vaid toimuvad samm haaval.
- Ettevõtlus
- Vaido Padumäe, Rimi Eesti juht
- 17. veebruar 2020
- Foto: Talutoidu reklaam Rimi seinal. Janek jõgisaar, Bioneer.ee
Ka meie liigume Rimis samm-sammult selle poole, et muuta oma ökoloogilist jalajälge järjest väiksemaks. Ja aitame seda teha ka oma klientidel. Näiteks on plaanis, et peagi ei jaga Rimi tasuta enam mitte ühtegi õhukest kilekotti. Kuine eksperiment eelmisel aastal näitas, et kui õhukesed kilekotid on tasulised, võetakse neid poole vähem. Ja kindlasti on Rimisse oodatud kõik, kes tahavad lahtisi kaupu osta oma korduvkasutatavasse pakendisse. Ka sooja toitu tulge julgelt ostma oma nõuga!
Oleme õnnelikud samuti selle üle, et Rimi eestvedamisel 2018. aastal loodud Facebooki grupp Tarbime Targalt on endiselt populaarne. Tänaseks on grupiga liitunud üle 6000 inimese ning iga päev jagab keegi mõnd head nippi, kuidas käia säästlikult ümber toiduga või mida teha selleks, et majapidamisse satuks võimalikult vähe pakendeid. Grupiga on liitunud ka paljud keskkonnasõpradest avaliku elu tegelased, kes on teinud läbi mitmeid põnevaid väljakutseid, mida oleme grupis olijaile esitanud. Näiteks loobusid muusikud Andres Kõpper ja Mick Pedaja nädalaks ajaks plastikust.
Me ise tahame pakkuda kliendile senisest veelgi rohkem kodumaist toitu. 2019. aastal oli 32 kaupluses Talu Toidab müügiala ning 2020 laieneb see veelgi. Aastaks 2025 on meil võetud eesmärk loobuda puurikanade munade müügist ning täna võin rõõmuga öelda, et Rimi kliendid on hakanud ostma õnnelike kanade mune suisa kolm korda rohkem.
Et kliendid saaksid end meie kauplustes tunda veelgi turvalisemalt, siis oleme esimene ja täna ainuke jaekett Eestis, kes paigutas kõikidesse oma hüpermarketitesse AED elustamisaparaadid. Terviserikked võivad tabada inimest ootamatult ning lähedal viibijate tegutsemine on sellisel juhul otsustava tähtsusega. Kõigil meie töötajatel on oskused ja valmidus vajadusel aparaati kasutada.
Eelmisel aastal oli meie jaoks üks tähtsündmusi ka see, et Rimi Eesti Food AS-i tunnustati Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi galal vastutustundliku ettevõtluse kuldmärgisega. Iga jaekaupmees peaks oma põhitegevuste kõrvalt mõtlema sellele, kuidas tarbija oleks tervem ning teeks nii enda kui keskkonna suhtes õigeid otsuseid. Siinkohal saab alati eeskuju anda ka kaupmees ise! Andsime eeskuju eelmisel aastal ja juba on uued põnevad plaanid olemas selleks aastaks! Kindlasti kuulete meist edaspidi veelgi rohkem!
2019. aasta tegudest saad aga lugeda Rimi vastutustundliku ettevõtluse raportist, mille leiad siit.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta