Kaubanduskett Rimi tähistab loodusnädalat, mistõttu on 5. juulil Põhja Rimis tavapäraste kilekottide asemel müügil kolekotid. Nimelt on kilekottidele trükitud sõnumid ja pildid, mis annavad teada, kui kahjulikud on plastist kotid loodusele.
- Bioneeri uudised
- 5. juuli 2017
„Oleme Rimides juba aastaid korraldanud loodusnädalaid, mille peamine eesmärk on tuletada kaupluse külastajaile meelde, et nad valiksid kilekoti asemel mõne loodussõbraliku alternatiivi. Sel korral otsustasime, et kõige parem meeldetuletus on trükkida sõnum kilekoti kahjulikkusest otse kotile endale,“ rääkis Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats.
„On ju näiteks tubaka kahjulikkusest teavitavad tekstid ja pildid trükitud suitsupakkidele, kindlasti on sellest abi suitsetamisest loobumisel või mitte alustamisel. Miks mitte lähtuda samast põhimõttest ka kilekottide müümise puhul. Tänane kampaania Põhja Rimis pole mõeldud kellelegi näpuga viibutamiseks, vaid selleks, et inimesed mõtleksid enne, kui kilekoti järele haaravad,“ lisas Katrin Bats.
Rimi riidest ostukoti disainikonkursi võitja Julia Dautova jaoks on alati loomulik olnud, et loodusesse tuleb suhtuda viisakalt. „Kahjuks on meie elu liiga mugavaks muutunud, mille tõttu ei taheta näha neid probleeme, mis meid otseselt ei puuduta. Inimestele aga tahaks öelda üht – kui ei soovi süveneda loodushoidu ning ei viitsi prügi sorteerida, siis vähemalt viska see prügikasti, mitte ära loobi tänavale ja metsade vahele. See on ju sülitamine meie ilusa Eestimaa looduse hinge.“
Julia Dautova arvates väheneks kilekottide ostmine, kui supermarketid viiksid plastist kotid kassadest eemale ning jätaksid sinna ainult paber- ja riidest kotid. „Inimesed võiks harjuda sellega, et neil on kaasas riidest kott või siis korduvkasutatav kilekott. Samuti võiks plastist kottide hinna tõsta samaväärseks riidest kotiga – ka see paneks inimesi tegema valikut riidest koti kasuks,“ tõi välja Julia Dautova.
Rimi Eesti Food AS (www.rimi.ee) kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Gruppen AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 259 kauplust, sealhulgas 74 hüpermarketit (neist 15 Eestis), 95 supermarketit (neist 28 Eestis), 90 odavmüügikauplust (neist 45 Säästumarketit Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta