Alates juulist on Säästumarketites ja Rimi kauplustes tavapäraste kilekottide asemel müügil keskkonnasäästlikumad, 33% ulatuses ümbertöödeldud plastikust valmistatud ostukotid.
- Bioneeri uudised
- Rimi Eesti Food AS
- 7. juuli 2009
- https://pixabay.com/photos/have-a-nice-day-plastic-bag-bag-4673649/
Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul vähendavad uued ostukotid olulisel määral kahjulikku mõju keskkonnale. „Kottide valmistamisel kasutatakse kolmandiku ulatuses korduvkasutatud plastikut ja seega on uued ostukotid oluliselt loodussõbralikumad,“ ütles Mägioja.
Uued müügil olevad kilekotid vahetavad varasemad täielikult välja ja nende hind jääb samaks. „Õhukesed puuviljade ja muu toidukauba täiendaval pakendamisel kasutatavad kilekotid valmistatakse esialgu veel tavapärase tehnoloogiaga, ent tulevikus on plaanis mõelda ka nende välja vahetamisele,“ teatas ettevõtte turundus- ja kommunikatsioonijuht. „Samas oleme kauplustes juurutamas reeglit, et tooted korduvpakendatakse väikestesse kottidesse vaid klientide soovil ja kui varasemalt pisteti kassas hea klienditeeninduse nimel banaanid või kohukesed täiendavalt õhukesse kilekotti, siis nüüd me seda keskkondlikel kaalutlustel enam ei tee,“ lisas ta.
Evelin Mägioja sõnul on Rimi Eesti Food kaalunud ka biolagunevate kilekottide müümist, kuid ekspertide soovitusel sellest mõttest loobuti. „Biolagunevaid kotte on kahte tüüpi, ühed valmistatakse kõdunemist soodustavate lisanditega nafta baasil, mis erinevalt tavalistest kilekottidest lagunevad kiiremini, kuid samas ei lahustu nad keskkonnas täielikult ja säilivad pisikeste tükkidena,“ ütles turundus- ja kommunikatsioonijuht. Mägioja lisas, et kuna teised biolagunevad kilekotid toodetakse toidutoorainest nagu näiteks maisitärklisest ja on seetõttu loodusressursimahukad, otsustatigi hoopis ümbertöödeldud plastikust kottide kasuks.
Mägioja sõnul on esmane soovitus siiski tulla kauplusesse oma kilekoti või korduvkasutatava ostukotiga. „Rimi valikus on mitmeid trendikaid tekstiilist ja ümbertöödeldud materjalidest valmistatud kotte, mille hulgast leiab igaüks oma maitsele sobiva,“ ütles Mägioja. Ühtlasi rõhutas ta, et nii tavapäraste kui loodussõbralikemate kilekottidega tuleks käituda nagu muu plastikust olmeprügiga ja need sorteerituna vastavasse konteinerisse visata.
Turundus- ja kommunikatsioonijuhi sõnul on jätkusuutliku keskkonna tagamine Rimi Eesti Food üks põhieesmärkidest. Lisaks loodussõbralikematele ostukottidele tegeleb ettevõte paremate prügikäitlemisviiside väljatöötamisega ja kütusest tingitud CO2 emissiooni vähendamisega. Rimi kauplustes on ühtlasi müügil koostöös Eesti Rohelise Liikumisega spetsiaalselt märgistatud loodussõbralikud tooted.
Rimi Food Eestis AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 241 kauplust, sealhulgas 34 hüpermarketit (neist 9 Eestis), 68 supermarketit (neist 9 Eestis), 138 odavmüügikauplust (neist 57 Säästumarketit Eestis) ja 1 hulgiladu Eestis.
Uued müügil olevad kilekotid vahetavad varasemad täielikult välja ja nende hind jääb samaks. „Õhukesed puuviljade ja muu toidukauba täiendaval pakendamisel kasutatavad kilekotid valmistatakse esialgu veel tavapärase tehnoloogiaga, ent tulevikus on plaanis mõelda ka nende välja vahetamisele,“ teatas ettevõtte turundus- ja kommunikatsioonijuht. „Samas oleme kauplustes juurutamas reeglit, et tooted korduvpakendatakse väikestesse kottidesse vaid klientide soovil ja kui varasemalt pisteti kassas hea klienditeeninduse nimel banaanid või kohukesed täiendavalt õhukesse kilekotti, siis nüüd me seda keskkondlikel kaalutlustel enam ei tee,“ lisas ta.
Evelin Mägioja sõnul on Rimi Eesti Food kaalunud ka biolagunevate kilekottide müümist, kuid ekspertide soovitusel sellest mõttest loobuti. „Biolagunevaid kotte on kahte tüüpi, ühed valmistatakse kõdunemist soodustavate lisanditega nafta baasil, mis erinevalt tavalistest kilekottidest lagunevad kiiremini, kuid samas ei lahustu nad keskkonnas täielikult ja säilivad pisikeste tükkidena,“ ütles turundus- ja kommunikatsioonijuht. Mägioja lisas, et kuna teised biolagunevad kilekotid toodetakse toidutoorainest nagu näiteks maisitärklisest ja on seetõttu loodusressursimahukad, otsustatigi hoopis ümbertöödeldud plastikust kottide kasuks.
Mägioja sõnul on esmane soovitus siiski tulla kauplusesse oma kilekoti või korduvkasutatava ostukotiga. „Rimi valikus on mitmeid trendikaid tekstiilist ja ümbertöödeldud materjalidest valmistatud kotte, mille hulgast leiab igaüks oma maitsele sobiva,“ ütles Mägioja. Ühtlasi rõhutas ta, et nii tavapäraste kui loodussõbralikemate kilekottidega tuleks käituda nagu muu plastikust olmeprügiga ja need sorteerituna vastavasse konteinerisse visata.
Turundus- ja kommunikatsioonijuhi sõnul on jätkusuutliku keskkonna tagamine Rimi Eesti Food üks põhieesmärkidest. Lisaks loodussõbralikematele ostukottidele tegeleb ettevõte paremate prügikäitlemisviiside väljatöötamisega ja kütusest tingitud CO2 emissiooni vähendamisega. Rimi kauplustes on ühtlasi müügil koostöös Eesti Rohelise Liikumisega spetsiaalselt märgistatud loodussõbralikud tooted.
Rimi Food Eestis AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 241 kauplust, sealhulgas 34 hüpermarketit (neist 9 Eestis), 68 supermarketit (neist 9 Eestis), 138 odavmüügikauplust (neist 57 Säästumarketit Eestis) ja 1 hulgiladu Eestis.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta