Uuringust* selgus, et 78% vastanutest ostab teenindusjaamas kuuma jooki kaasa endiselt ühekordse topsiga. Vaid vähem kui veerand tarbijatest eelistavad kasutada enda taaskasutatavat topsi.

  • Tarbimine ja tervis
  • 16. detsember 2021
  • https://pixabay.com/photos/coffee-beans-seed-powder-wooden-2560260/

„Juba aastaid on Circle K teenindusjaamades kohvi hind enda taaskasutatava topsiga ostes 20% soodsam olnud. Ometi ei ole see oluliselt vähendanud ühekordsete topside tarbimist. Just seetõttu viisime läbi uuringu, mille eesmärk oli selgitada välja põhjused, mis takistavad korduvkasutatava topsi kasutamist, et teaksime, milliseid motivaatoreid on tarbijatel tarvis ühekordsest topsist loobumiseks,“ sõnas Circle K Eesti kaubandusdirektor Diana Veigel.

51% uuringus vastanutest nentis, et eelistavad ühekordset topsi seetõttu, et unustavad enda jooginõu lihtsalt maha. 30% vastanutest ütles, et peavad ühekordse kohvitopsi kasutamist ka tunduvalt mugavamaks ja hügieenilisemaks, kuna seda ei pea pesema ning kotis kaasas kandma. „Sellest võime järeldada, et tarbijatele on kiire elutempo juures kõige olulisem mugavus. Kuigi oleme loonud enamikesse Circle K teenindusjaamadesse võimaluse taaskasutatavat topsi pesta kas kohvimasina kõrval asuvas kraanikausis või tualetis, siis see pole piisav ajend topsi kasutamiseks,“ kirjeldas Veigel. Ta lisas, et Circle K jaoks on hügieen ja keskkonnasäästlikkus väga olulised, mistõttu on topside pesemisvõimaluse loomisesse investeeritud kümneid tuhandeid eurosid.

See-eest 72% uuringule vastanutest teab, et kohv on oma topsiga soodsam. "Vaatamata sellele, et oleme klientide jaoks kohvi hindu enda termostopsiga ostes kuni 65 senti alandanud, kasutavad seda võimalust siiski võrdlemisi vähesed. Vaid 32% vastanutest tõi välja, et rahasääst on põhjuseks, miks taaskasutatavat topsi eelistada," sõnas Veigel. 41% vastanutest märkis, et selleks on keskkonnahoid.

Kuna maailmas visatakse aastas ära umbes 16 miljardit ühekordset kohvitopsi, mainis Circle K Eesti kaubandusdirektor, et suuremad kohvijoojad säästaksid enda topsi kasutades nii keskkonda kui raha. „Hea oli näha, et keskkonnahoid on paljude jaoks oluline. Küll aga pole kahjuks paljud selle nimel valmis enda topsi kasutama, isegi siis, kui sellega kokkuvõttes korralikult raha kokku hoiab,“ kirjeldas Veigel. Ta nentis, et kohvijookide tarbimise märkimisväärset vähenemist ei ole oodata, mistõttu on just kaasaskantava kohvitopsi kasutamine üks võimalus, kuidas ühekordsete topside kasutust vähendada. Veel paneb ta inimestele südamele, et isegi siis, kui otsustatakse kasutada ühekordset topsi, tuleb see alati õigesse kohta ära visata. Circle K teenindusjaamad kavatsevad jätkuvalt klientidele korduvkasutatavate termostopside kasutamist edasi propageerida ning kuumad joogid on enda tassi/topsiga alati soodsamad.


*Küsitlus viidi interneti teel läbi Circle K Extra kliendiprogrammi kuuluvate klientide seas 2021. a novembrikuus. Küsitlusele vastas 3528 inimest.