Tallinna tänavatel sõitis maikuus elektribuss Mercedes-Benz eCitaro. Mida me sellest õppisime?
- Transport ja linnaplaneerimine
- 14. juuni 2019
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
Kõigepealt buss läbis testperioodil liinidel 24, 24A ja 11 kokku 1628 kilomeetrit. Esimeseks korraks täpselt parasjagu. Testitud liinidel läbib buss ühe laadimisega ligi 150 kilomeetrit ja kiire tunniajane laadimine ilma spetsiaalse laadijata tõstis aku taset 10 protsenti. Teeninduse ja mugavuse poole healt igati eeskujulik buss!
Aga kulud? Puhtalt kütusele tehtud kulutusi arvestades on elektribussi liinikilomeeter vähemalt kolm korda odavam. Väga muljetavaldav! Lisades liinikilomeetri hinda bussi enda maksumuse on elektribuss ikkagi veel oluliselt kallim kui diiselbuss.
Kokkuvõtteks. Teame, et elektribusside tootmismahud on täna veel väiksed, mis tähendab, et ühe bussi hind tuleb kõrge. Aga usume, et koos tootmismahtude kasvuga tulevikus langeb ka bussi hind, mis langetab oluliselt elektribussi liinikilomeetri hinda. Lisaks tuleb välja selgitada ka vajaliku laadimistaristu ehitamine. Selles osas on Tallinna Linnatransport koostööd tegemas kõigile teada tuntud ettevõttega #EestiEnergia Igatahes on linnatransportijad kindlad, et elektribussid on tulevikus ka Tallinna tänavatel aga selleks on natuke vaja teha veel eeltööd.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta