Kuigi trolliliiklust hakati pealinna kavandama juba 1940ndatel, avati esimene trolliliin alles 1965. aastal. Trolliliinist Estonia-Hipodroom arenes 1977. aastaks välja liin nr 1 Mustamäe-Kaubamaja. Täna saab Tallinna troll 57-aastaseks.

Aastakümnete jooksul on trollibussid olnud heaks alternatiiviks diiselkütusel liikuvatele sõidukitele, muutes pealinna ühistransporti keskkonnasõbralikumaks. Trolliliikluse tippajal oli pealinnas 9 trolliliini ning trollibussist sai oluline ühistranspordivahend Mustamäe, Väike-Õismäe, Kristiine, Põhja-Tallinna ja Kesklinna elanikele.

Täna kuulub AS-i Tallinna Linnatransport veeremiparki 45 trolli. Ning kuigi trolliliinide arv on kahanenud tänaseks neljale, on trollibussid ehk rahvasuus „sarvedega bussid“ või „sarvikud“ säilitanud olulise rolli pealinna ühistranspordis.

„TLT eesmärgiks on olnud, et linnaelanikud eelistaksid ühistransporti liikumiseks ka isikliku auto olemasolul ehk mitte vajadusest, vaid võimalusest. Ühistranspordi taristu on üles ehitanud selliselt, et buss, troll ja tramm oleksid sõitja jaoks võrdselt mugavad liigelda ja pakuksid ühtlasi positiivset ja mugavat sõidukogemust. Kindlasti aitab Tallinna Transpordiameti uus ühistranspordimudeli rakendamine edaspidi kaasa parema ühistranspordi korraldamisele ning liiniveo parimale kombineerimisele mistahes trajektooril ja trollidel on jätkuvalt oluline roll pealinna liiniveo korraldamisel,“ sõnab TLT juhatuse liige Lennart Viikmaa.

Ehkki keskkonnasõbralike surugaasibusside kõrval on TLT hankimas elektribusse, on TLT jaoks samamoodi oluline uuendada ka liikluses osalevaid trolle. Kuigi Solaris Trollino trollid on teenindanud sõitjaid hästi, on veerem ning infrastruktuur vananenud ning jäänud seega liinivõrgu vajadustele mõnevõrra alla.

TLT on juba ehitanud 2 trolli  ümber elektrienergial ja aku peal sõitvateks autonoomseteks trollideks, mis annab sõidukitele juurde lisa-tegevusaastaid ning suurendab nende mobiilsust. Ümberehitatud Solaris Trollino 12 ja Solaris Trollino 18 trollibussid omavad võimekust sõita liikluses ilma sarvedeta isegi kuni paarkümmend kilomeetrit. See võimaldab trollil liinile jääda näiteks elektriliinide rikke või liiklusõnnetuse korral, samuti võimaldab vajadusel pikendada trollide liinivõrku.

 „Autonoomsete trollide projekt on unikaalne, TLT on ümber ehitanud kaks trollibussi, et nende teenus vastaks liinivõrgu ning sõitjate vajadustele. Samuti oleme soovinud trolle uuendades pakkuda sõitjatele positiivset emotsiooni ning paremat sõidukogemust,“ tõdeb Lennart Viikmaa. Trollide  ümberehitamise käigus on saanud uue välimuse ka trollide sisemus, mis on inspireeritud mereteemast: normaaltroll sai inspiratsiooni rannatemaatikast ning liigendtroll taevast, lindudest ja liivast. Kuumade suveilmadega pakub jahutust trollidesse paigaldatud konditsioneer, samuti uuendati trollide istmed.