Eesti Gaasil täitus kaks aastat Tallinna ja Helsingi vahel sõitva Megastari laeva varustamisest veeldatud maagaasi ehk LNG-ga ning täna öösel leidis aset 1500-s punkerdamine.

  • Veemajandus
  • 1. veebruar 2019
  • Foto: Punkerdamine Tallinna vanasadamas

Kahe aastaga on Eesti Gaas vedanud eri tarneallikatest kokku 28 300 tonni LNG-d. Eelmisel aastal tarniti üle 16 000 tonni LNG-d, aasta varem oli maht 12 300 tonni.
 
Eesti Gaasi juhatuse liige Kalev Reiljan näeb LNG müügimahu kasvu ka alanud aastal. „Oleme nüüdsest ka Megastari ainupunkerdajad, seega suurendame sel aastal LNG müügimahte veelgi,“ lausus Kalev Reiljan. „Täna öösel toimus Eesti Gaasil Tallinna Vanasadamas juba 1500-s punkerdamine.“
 
Tallinki laevateeninduse juht, kapten Tarvi-Carlos Tuulik lisas, et Eesti Gaas on Megastari veeldatud maagaasiga punkerdanud nüüdseks kaks aastat, alates laeva liinile tulekust ning koostöö on väga hästi sujunud. ”Kui seni on meile LNG-d tarninud nii Eesti Gaas Eesti poolelt kui Skangas Soome poolelt, siis sellest aastast eelistame vaid Eesti Gaasi tarnet, sest oleme veendunud Eesti Gaasi tarnekindluses ja LNG kvaliteedis ning eelistame laeva punkerdamist läbi viia öise seisaku ajal Tallinna sadamas,“ märkis Tarvi-Carlos Tuulik.    
 
LNG-d tarnib ja Tallinki laeva Megastari teenindab Eesti Gaasi kaheksa spetsiaalset selleks otstarbeks soetatud haagisveokit ning ühes kuus on seni teostatud umbes 65 punkerdamisoperatsiooni. Punkerdatakse otse LNG poolhaagisest laeva ning protsess võtab aega kuni 4 tundi.

Eesti Gaas tarnib LNG-d Venemaalt, Soomest, Poolast ja Leedust. „Oleme täna ainus ettevõte kogu Balti regioonis, kes on arendanud oma klientidele välja LNG püsitarne. Plaanime LNG võimekust ka pikas vaates kasvatada. 2020. aastal toome Läänemerele uue punkerlaeva, mis hakkab teiste klientide kõrval ka Megastari teenindama,” sõnas Kalev Reiljan.
 
LNG (liquefied natural gas) ehk veeldatud maagaas on puhas, värvitu ja lõhnatu vedelik, mis saadakse tavalise maagaasi jahutamisel umbes -160 kraadini. LNG on olemuselt maagaasi transportimise vorm. Veeldamise käigus gaasi maht väheneb ja tulemusena on LNG maht ligikaudu 600 korda väiksem maagaasi mahust normaaltingimustel. See võimaldab maagaasiga varustada objekte ja piirkondi, mis pole gaasitorustikuga ühendatud. LNG on keskkonnasäästlik kütus, mis võimaldab oluliselt vähendada süsinikdioksiidi ja lämmastikoksiidi sisaldust heitgaasis ning ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi ja süsinikoksiidi heidet.