Täna allkirjastab Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) ja bussitootja Solaris Bus & Coach optsioonilepingu täiendava 100 uue surugaasibussi tarnimiseks Tallinnasse. Lepingu järgi jõuavad täiendavad 100 uut bussi liinile 2021. aasta jooksul.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 1. oktoober 2020
- Foto: Gaadibussi tankimine. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
„Optsioonilepingu alusel hangitud 100 surugaasil sõitvat bussi hakkavad Tallinnasse jõudma 2021. aastal. Sel aastal liinile jõudvatest esimesest 100-st surugaasil sõitvast bussist erinevad uued hangitud sõidukid vaid selle poolest, et juhikabiin on muust bussist statsionaarselt eraldatud vaheseinaga, et tagada sõidukijuhtide turvalisus ja kaitsta neid võimalike viiruste leviku eest,“
selgitas TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš ning lisas, et esimesed surugaasibussid, mis jõudsid liinile eelmisel kuul pälvisid suurt tähelepanu ning ettevõtte sai palju positiivset tagasisidet nii TLT töötajatelt kui ka reisijatelt.
Ühtekokku asendab TLT 2020-2021. aastal uute surugaasibusside vastu välja 200 kõige vanemat seni liinil olnud bussi.
„Sellega muudame ettevõtte bussipargi oluliselt kaasaegsemaks ja reisijasõbralikumaks. Uued bussid on erivajadusega linnaelanike vajadusi silmas pidades madalapõhjalised ning arvestatud sõitjate mugavuse ja turvalisusega,“ selgitas Boroditš.
Ta lisas, et kokku plaanitakse lähiaastatel soetada 350 gaasibussi ning veeremi keskmine vanus langeb 9,5 aastalt 5 aastale, samuti väheneb oluliselt ka jalajälg loodusele. „Tallinn liigub rohelisema pealinna suunas, andes enda panuse heitgaaside vähendamisse uute keskkonnasõbralike biometaanil sõitvate busside näol. Kõigi nende busside liinile jõudmisel väheneb CO2 linnaõhku paiskamine ca 25 000 tonni võrra aastas, mis on hinnanguliselt võrreldav keskmiselt 7000 sisepõlemismootoriga sõiduauto aastase heitmekogusega. Oluline on ka see, et gaasibussid sõidavad kohaliku biometaaniga, panustades seeläbi nii Eesti keskkonna säästmisele kui ka energiajulgeolekusse,“ ütles Deniss Boroditš ning lisas, et lisaks ühistranspordi keskkonnasõbralikumaks muutmisele saab ettevõte vähendada kulusid ca 5 miljonit eurot aastas.
Tallinna abilinnapea, TLT nõukogu esimees Andrei Novikov sõnas, et ühistranspordi areng on ülioluline nii keskkonna kui ka reisijate jaoks. „Loomulikult, meie ühine huvi on, et pealinna ühistransport oleks keskkonnasõbralik, mugav ning turvaline. Optsioonilepingu maksumus on ca 30 miljonit eurot, mille tulemusel jõuab 2021. aastal pealinna 50 normaalbussi Solaris Urbino 12 CNG mahutavusega 80 reisijat ning 50 Solaris Urbino 18 CNG liigendbussi mahutavusega kuni 150 reisijat. Järgnevate aastate jooksul on kavas uuendada 70% senisest bussipargist jättes gaasibusside kõrval liinile veel vaid kõige uuemad euro6 saastenormidele vastavad ühissõidukid. Tallinna tänavatel sõitvad gaasibussid vahetavad välja senised diiselbussid ning aastaks 2025 plaanitakse jõuda olukorrani, kus Tallinna tänavatel ei sõidaks enam ühtegi diiselbussi. Pikemas perspektiivis soovib linn käia kaasas tehnoloogia arenguga ning olla valmis elektribusside kasutuselevõtuks. Hiljemalt aastaks 2035 võiksid kõik Tallinna ühistranspordi sõidukid sõita elektri jõul,“ selgitas Novikov.
Fakte uutest surugaasibussidest
• 2020. aasta lõpuks jõuavad liinile 60 normaalbussi (Urbino 12 CNG) mahutavusega 80 reisijat ja 40 liigendbussi (Urbino 18 CNG) mahutavusega 150 reisijat.
• Optsioonilepingu tulemusel lisandub 2021. aastal Tallinnasse veel 100 surugaasil sõitvat bussi, sh 50 normaalbussi ja 50 liigendbussi.
• Madalapõhjalised linnabussid Solaris Urbino CNG paistavad silma stiilse välimuse ja usaldusväärse ning töökindla tehnoloogiaga. Bussidele annab unikaalse ilme esiklaasi suur kumerus, mis aitab juhil paremini jälgida liiklust ja peatuses toimuvat, suurendades sellega kaasliiklejate ja reisijate turvalisust.
• Uute gaasibusside standardvarustusse kuuluvad konditsioneer (nii reisijate salongis kui ka juhikabiinis), katuseluuk, lahtikäivad aknad, USB pistikud, STOP-nupud ja uksepidurid. Lisaks on istmekatted kergesti puhastatavad, vastupidavad, veekindlad ja ohutud ning juhile on tagatud turvalisus kinnise juhikabiini näol.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta