Rimi alustab katsetusi idufirmade kiirendi Future Hub abil leitud Norra idufirmaga Packoorang eesmärgiga vahetada tulevikus kõigis Baltimaade e-poodides paberkotid välja korduskasutatava pakendi vastu. 88% ettevõtte Eesti klientidest vastas detsembris läbi viidud küsitluses, et nad oleksid valmis tulevikus e-poest oste tehes kasutama korduskasutatavat kojuveo pakendit.

Packoorangi poolt pakutud kahe koti näidised on jõudnud Rimisse ja nüüd algab nende testimine. Kui mitmele pesemiskorrale kott vastu peab, kui palju selleks kulub ressursse (vesi, tööjõud jne), kuidas klient saab mugavalt pakendi tagastada jne. Ehk kõiki aspekte arvesse võttes algab korduskasutatavate pakendite ostu- ja tegevuskulude arvutamine kasutamise kohta võrreldes ühekordsete lahendustega. Hetkel ei ole veel otsustatud, millises Balti riigis testimisega alustatakse.

„Talupojamõistus ütleb, et korduskasutatava pakendi süsteem on lihtne  - võta kott ja kasuta mitu korda, aga tegelikkuses on erinevaid nõudeid päris palju ja me arendame täiesti uut toodet. Näiteks peab pakend olema lihtne puhastada, materjali kvaliteet peab kannatama toiduga kokkupuutumist ja see ei tohi sisaldada PVC-d, kindlasti peab see olema kerge, kokkupandav, ei tohi võtta palju hoiuruumi, peab sobima erinevate temperatuuritsoonide jaoks jne. Meil on laual ka teisi koostööpartnereid, sest norrakate pakutud variant pole täislahendus. Seega oleme avatud ka uutele pakkumistele,“ selgitab olukorda Rimi e-poe juht Helen Lednei.

Rimi eesmärk on kaasa aidata keskkonnasõbralike lahenduste leidmisel, mis oleksid lihtsad ja kättesaadavad nii Rimile kui ka klientidele. Kindlad põhimõtted aitavad vähendada ettevõtte tegevusest tingitud keskkonnamõju. Samal ajal soovib Rimi muuta vastutustundlike valikute tegemise lihtsaks ka klientidele.

Toidu raiskamine, kliimaneutraalsus, pakendid - see kõik on omavahel seotud ja väikesed muutused suures jaeketis omavad märkimisväärset jõudu. Rimi on otsustanud vähendada toidu raiskamist 2025. aastaks poole võrra võrreldes 2016. aastaga. Kontsern on seadnud eesmärgiks saavutada aastaks 2030 enda tegevuse kliimaneutraalsuse nullmõju ja vähendada klientide toidukaupade ostmise kliimamõju poole võrra.