Valio tõi turule Alma Koduse jogurtisarja, mis on esimesena Eestis valmistatud clean label ehk ’puhta etiketi’ kontseptsiooni järgi. Nimelt sisaldab Alma Kodune jogurt vaid viit koostisosa, mis kõik naturaalsed ja tarbijale hästi teada: piima, marju, suhkrut, tärklist ja juuretist.
Valio tõi turule Alma Koduse jogurtisarja, mis on esimesena Eestis valmistatud clean label ehk ’puhta etiketi’ kontseptsiooni järgi. Nimelt sisaldab Alma Kodune jogurt vaid viit koostisosa, mis kõik naturaalsed ja tarbijale hästi teada: piima, marju, suhkrut, tärklist ja juuretist.
- Toit ja aiandus
- 9. november 2012
- Küpsiseid pildistas Katrin Jõgisaar, Bioneer.ee
„Alma Kodune jogurt on valmistatud Lõuna-Eesti toorpiimast ja selle jogurti koostises sisaldub vaid 5 lihtsat komponenti, 11-12% marju ning 7% vähem suhkrut võrreldes tavapäraste jogurtitega,“ selgitas toote eripära Valio Eesti turundusdirektor Krista Kalbin.
Toitumiseksperdi Mai Maseri sõnul on Suurbritanniast alguse saanud etikettide puhastamise trend maailma toiduainetööstuses üha enam populaarsust võitnud. Kui esmalt oli eesmärk puhastada toit kõikvõimalikest E-ainetest, siis täna on clean label nimetus toodetel, millel on võimalikult lühike ja lihtne koostisosade nimekiri ning milles on sageli loobutud isegi looduslikest lõhna-, värvi- ja säilitusainetest.
„Selline lisaaineid täielikult vältiv lähenemine, mille on ka Valio uue toote puhul võtnud, aitab kindlasti tarbijatel keerulisel toiduaineteturul paremini orienteeruda. See annab neile garantii, et toote hea maitse taga pole ühtegi keerulise nimega ainet, üksnes lihtsad kodusest köögikapist tuntud komponendid,“ sõnas Maser.
Mai Maseri sõnul ei ole clean label kontseptsioon Eestis veel laialdast kasutust leidnud. „Mujal maailmas on pilt teine – kui 2003. aastal registreeriti Põhja-Ameerikas ja Lääne-Euroopas ühtekokku 5600 puhta etiketiga toodet, siis 2010. aastaks kasvas see number 36 000ni ehk enam kui kuuekordseks,“ rääkis Mai Maser. „On hea näha, et toiduainetööstused pööravad ka Eestis üha enam näo terviseteadliku kliendi suunas ning pakuvad nende nõudlikule maitsele sobivaid tooteid,“ tõdes Mai Maser.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta