Volvo esitleb märtsi alguses toimuval Genfi autonäitusel ülisäästliku diisel-hübriidmootoriga versiooni universaalkerega mudelist V60. Hübriid on plaanis tootmisesse lasta 2012. aastal, kirjutab autoweek.com.

Koostöös Rootsi energiaettevõttega Vattenfall valminud hübriidajami kütusekuluks teatab tootja 1,9 l/100 km ja CO2 emissiooniks alla 50 grammi kilomeetri kohta. Autol on lisaks diiselmootorile elektrimootor, mille akut saab laadida ka seinakontaktist.

Sõidukil on kapoti all 2,4-liitrine turbodiisel, mis arendab 215 hobujõudu ja mille väändemoment on 440 Nm. Diiselmootor veab sõiduki esirattaid; tagasilla käitamiseks kasutatakse 70-hobujõulist elektrimootorit, mida toidab 12 kilovatt-tunnine liitium-ioon aku. Uuel mudelil on kuuekäiguline automaatkäigukast ja see suudab ainult akude toel läbida 50 kilomeetrit.

Volvo president ja juhatuse esimees Stefan Jacoby ütles, et Volvo hübriidautode teine generatsioon on suurepäraseks valikuks neile, kes tahavad väga madala CO2-emissiooniga autot, kuid ei ole nõus sõidulustist loobuma.

Mis on hübriidauto?

Hübriidauto on auto, mis kasutab sõitmiseks mitut energiaallikat. Enamasti mõistetakse selle all elektriautot, millel on ka sisepõlemismootor. Elektrimootori kasutamisel saab auto energiat akudest, mida laeb sisepõlemismootor; antud Volvol saab akusid laadida ka elektrivõrgust.

Sisepõlemismootor töötab moodsematel hübriididel enamasti siis, kui kütusekulu saab hoida miinimumi lähedal – näiteks ühtlaste madalate pööretega sõites. Elektrimootorit kasutatakse eriti kiirendamisel, sõidu alustamisel ja aeglastel kiirustel, sest siis on sisepõlemismootoril suur kütusekulu ja heitgaaside hulk.