23 kooli ja üle 10 000 õpilase üle Eesti tähistavad oktoobris õiglase kaubanduse kuud. Vaadatakse filme, peetakse kohvikuid ja töötubasid ning arutatakse õiglase kaubanduse teemasid koolitunnis. Seejuures toimub kolmas kord 2014. aastal alguse saanud tarbimisuuring, mis alates 2018. aastast keskendub just noortele.

“Alustasime üle-eestiliste uuringutega 2014. aastal, et kaardistada inimeste teadlikkust ja tarbimiseelistusi. Eriti tahtsime teada, mida 15-19. aastased ostmisel oluliseks peavad, kuivõrd nad teavad õiglasest kaubandusest ja Fairtrade märgisest ning millised globaalsed teemad neile olulised on. Näiteks, kui palju peetakse oluliseks keskkonnasäästlikkust, inimõigusi ja tunnetatakse oma mõju toodete ostmisel. Seepärast keskendumegi neile,” selgitab MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise eestvedaja Kristina Mänd.

Tänavuaastase uuringu tulemused selguvad novembris. Eelmisel, 2018. aastal läbi viidud küsitluses selgus, et:

  •     15-19 aastastest noortest 65% on näinud või tunnevad Fairtrade märgist;
  •     33% nendest ostavad Fairtrade märgisega toodet iga kord, kui selleks võimalus avaneb;
  •     suur osa (72%) on valmis Fairtrade märgisega tooteid ostma ka edaspidi.

Uuringu tegi Mondo koostöös 18 kooliga ning sellest võttis osa 1168 õpilast.  
 

Õiglase kaubanduse kuu kestab kogu oktoobri, sel ajal

  •     toimuvad koolides kakaotarne töötoad, kus noored saavad läbi mängida kogu tarneahelas toimuvat;
  •     peetakse õiglase kaubanduse kohvikuid, koolitunde ja vaadatakse õiglase kaubandusega seotud filme;
  •     korraldatakse näitusi palmiõlist ja tarneahelast;
  •     leiab allahindlusi õiglase kaubanduse sõprade juures;
  •     tähistatakse Facebookis sündmust #ÕiglaneOktoober, kus saab osaleda mängudes ja üleskutsetes.  

Õiglane Oktoober Facebookis