Uuringufirma Nielsen värksest küsitlusest selgub, et nii Eesti, Läti kui Leedu elanike hulgas on mahladest populaarseim 100% apelsinimahl.

Kõikides Balti riikides troonib esikohal apelsinimahl, samas on maitseid, mis on ühes riigis rohkem eelistatud kui teistes. Kõikidest Balti riikidest juuakse Eestis kõige rohkem 100% mahla.

Honorata Šemetiené, Tetra Pak Balti riikide turundus- ja tootejuht: „Vaatamata asjaolule, et Balitkum on üks piirkond ja meie söömis- ning joomisharjumused on sarnased, on igas riigis ka erinevaid maitse-eelistusi. Näiteks on Leedus populaarseimate mahlade hulgas õuna- ja kirsimahl, kuid Eestis jõhvikamahl. Nii Eestis kui Leedus on teisel kohal segumahl, Lätis aga õunamahl.”

Projekt “Roheline sügis” õpetab sorteerima ja taaskasutama

Oktoobrist detsembrini viib Tetra Pak läbi sotsiaalset ja teadmiste tõstmisele suunatud projekti „Roheline sügis”, mille eesmärk on tõsta üldist teadlikkust tetrapaki pakendite sorteerimisest ja taaskasutamisest, nagu seda tehakse klaasi, PET ja teiste pakendite osas.

Projekti raames on koolid kutsutud osalema interaktiivses Tetra Pak mahlapakkide kogumise mängus www.parismahl.ee

Tetra Paki mahlapakendite kogumise mängu eesmärk on propageerida kooliõpilaste hulgas jäätmete sorteerimist ja taaskasutamist. Tetra Pak mahlapakendite kogumise võistlus kestab 11. detsembrini. Selle aja jooksul võistlevad meeskonnad omavahel selles, kes kogub kõige enam tühje mahla, nektari või mahlajoogi pakendeid. Ühest ja samast koolist võib registreerida mitu võistkonda. Auhinnaks on Getter Jaani eksklusiivne kontsert. Mängu lõppedes viib Ligatne paberivabrik kogutud mahlapakid taaskasutusse.

Huvitavaid fakte

  • Andmed* näitavad, et Eestis ja Lätis juuakse kõige rohkem mitmesuguseid nektareid, Leedus aga mahlajooke.

  • Mahu järgi arvestades on Baltimaades 100% mahlade turuosa kõige suurem Eestis.

  • Eestis ja Leedus eelistatakse 100% mahlu, nektareid ja mahlajooke osta „perepakendis“ (601–1499ml), Lätis eelistatakse aga kõige rohkem LSC-d (1,5-liitrised ja suuremad pakendid).


* The Nielsen Company, Modern Trade Index study on a nationally representative panel of Modern Retail Trade outlets, volume share of the product class Juices, Nectars, Still drinks (incl. Non carbonated soft drinks) sales volume in Kgs/ Ltrs for August/September2010-June/July 2011.