Eesti inimesed peavad sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt kõige jätkusuutlikumaks brändiks Kalevit, järgnevad Rimi ja Coop, johtub Euroopa suurimast brändidele keskendunud kestlikkuse uuringust (Sustainable Brand Index). Esikümnesse jõudis sektorite lõikes kõige enam toidutootjaid ja jaekaubandusettevõtteid.  

Uuring pöörab võrdselt tähelepanu nii sotsiaalsele vastutusele kui keskkonnaalasele jätkusuutlikkusele ning näitab, kuidas tarbijad brändide kestlikkust tajuvad. 

Uuring reastas brände ka erinevate sektorite kaupa. Juba välja toodud toidu- ja jaekaubanduse kõrval pälvis näiteks transpordisektori kõrgeima koha Elron, kütusesektoris Alexela, pangandusvaldkonnas Swedbank ning telekommunikatsioonisektoris Telia. 

Euroopa suurima brändidele keskendunud jätkusuutlikkuse uuringu käigus küsiti Eesti inimestelt tagasisidet 49 suure ja tuntud brändi osas. Eestis on viidud uuringut läbi neljal aastal, eelmisel korral pälvis tabeli esikoha Coop, ülemöödunud aastal samuti Kalev. 

Sustainable Brand Index on suurim brändide jätkusuutlikkust hindav uuring Euroopas. 2011. aastal Rootsist alguse saanud uuring mõõdab Soome, Rootsi, Norra, Taani, Hollandi, Eesti, Läti ja Leedu suurimate tarbijabrändide tuntust sotsiaalse- ja keskkonnaalase vastutustundlikkuse osas. Soomes pälvis esikoha Valio, Lätis ja Leedus Lidl, Rootsis Apoteket, Norras Finn, Hollandis Tony’s Chocolonely, Taanis Anglamark. 

Uuringu raames küsitleti kokku 80 000 tarbijat, uuring hõlmas 1600 brändi 36 sektoris. Brändid valitakse uuringusse turuosa, käibe ja bränditeadlikkuse alusel, ettevõtted ise ei saa paluda oma brände uuringusse lisada ega sealt välja võtta. Uuringut teostab Rootsi ettevõte SB Insight.

10 sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt kõige jätkusuutlikumat brändi Eestis aastal 2023

1)    Kalev

2)    Rimi

3)    Coop

4)    Fazer

5)    Telia

6)    Elron

7)    Selver

8)    Tere

9)    Farmi

10) Leibur

Uuringu raportiga saab tutvuda siin.