Neste ja HRX alustasid tänasest koostööprojektiga, mille raames hakkab HRX kasutama Eestis taastuvtoorainest diislikütust. Seeläbi loodetakse vähendada HRX transpordist tekkivaid kasvuhoonegaaside heitmeid kuni 90 protsenti.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 13. märts 2020
- Foto: https://pixabay.com/photos/oil-drop-water-oil-abstract-oily-5807010/
„Eestis oleme transpordiettevõtetest esimene, kes alustab taastuvtoorainest toodetud kütuse kasutamist, kuid loodetavasti näeme peagi ka teisi ettevõtteid rohkem looduskeskkonda panustamas,“ rääkis HRXi juht Andres Leht.
Lehe sõnul panustab HRX järjepidevalt enda ökoloogilise jalajälje vähendamisse: „Eelmisel aastal investeerisime rekordilise summa uute ja säästlikumate masinate soetamiseks. Sel aastal jätkame investeeringutega ning võtame kasutusele kütuse, mille keskkonnasääst on märkimisväärne.“
„Kliimamuutuste mõju näeme me igapäevaselt nii autoaknast kui uudistest. Meie kogemustele tuginedes võime kinnitada, et suhteliselt kergelt on võimalik vähendada enda mõju loodusele ning järgnevate põlvede elukeskkonnale,“ sõnas Eestis, Soomes, Rootsis, Poolas, Lätis ja Leedus transporditeenuseid osutava ettevõtte juht Andres Leht.
HRX hakkas kasutama taastuvtoorainest diislikütust Neste MY, mis on Neste tehnoloogiaid kasutades toodetud 100 protsendi ulatuses jääkidest ja tööstuslikest jäätmetest. Selle kütuse tootmisel ja tarbimisel tekkiv kasvuhoonegaaside hulk on tavadiislist kuni 90 protsenti väiksem.
„Kui tavalise diislikütuse kasvuhoonegaaside heide on 83,8 g CO2/MJ, siis Neste MY puhul on sama näitaja 8,0 grammi. Lisaks on kütusel väga head säilimisomadused ning külmakindlus kuni -38 kraadi, sellel ei ole fossiilsele kütusele iseloomulikku lõhna ning see sobib kasutamiseks kõikides diiselmootoriga sõidukites,“ ütles Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.
„Võrreldes fossiilse diislikütusega on Neste MY 90 protsenti keskkonnasäästlikum, sest selle tootmisel on maksimaalselt ära kasutatud taastuvenergiat. Järelejäänud 10 protsenti kasvuhoonegaase, mis selle kütusega seoses õhku paisatakse, tekib tootmisprotsessi käigus - toormaterjali ja kütuse transpordi ning tehases töötlemise etappides,“ selgitas Urmas Kuuse
Bioneer.ee küsis Nestelt: Millest ja kuidas seda taastuvtoorainet saadakse? Eestis müüdav Neste MY ei sisalda palmiõli ega palmiõli destillaati. Eestis müüdav Neste MY on toodetud ainult jäätmetest ja jääkidest ehk kalarasvast ja kasutatud fritüüriõlist. Neste MY toormaterjalidena kasutatakse orgaanilisi jäätmeid ja jääke, mida töödeldakse patenteeritud NEXBTL tehnoloogiat kasutades. Selle tulemuseks on värvitu ja lõhnatu aine, mis on keemilistelt omadustelt identne fossiilkütusega, sealhulgas säilimiskindel ja miinuskraadide suhtes vastupidav. |
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta