Müüginumbrite järgi vähenes eelmisel aastal Inglismaal tarbijate huvi mahetoidu vastu, kuid õiglase kaubanduse tooteid osteti endiselt sama palju, kirjutab ökoajakiri Ecologist.

15-aastase pideva tõusu järel langesid mahetoidu müüginumbrid eelmisel aastal Inglismaal 13 protsendi võrra. Enim langes leiva (-39%), külmutatud toiduainete (-21%) ja linnuliha (-28%) müük.

Ökomunade müük vähenes 20 protsendi võrra, samas vabalt peetavate kanade munade müüginumbrid kasvasid, mis näitab, lindude pidamise tingimused on tarbijatele olulised.

Vaatamata üldisele piimatoodete müügi langusele mahepiima müüginumbrid siiski kasvasid ühe protsendi võrra. Kokku müüdi eelmisel aastal Inglismaal mahetooteid 1,84 miljardi naela eest võrreldes 2008. aasta 2,1 miljardi naelaga.

Sellelt aastalt oodatakse müügi kasvu

Supermarketite müüginumbrid kukkusid 12 protsendi võrra, väikekaupmeestel ja talunikel tuli üle elada aga veelgi suurem – 20-protsendine – langus.

Vastupidiselt mahetoodete müügile kasvas samal ajal aga õiglase kaubanduse toodete müük 12 protsendi võrra. 

Vaatamata müüginumbrite langusele loodab Briti ökoloogilise põllumajanduse organisatsioon Soil Association, et mahetoodete turg taastub sel aastal ja müük kasvab taas 2-5 protsendi võrra.

Organisatsiooni poliitikadirektor Peter Melchett ütles, et inimeste kindlustunne on taastumas ning kasvab äratundmine keskkonnasäästlike ja vähem fossiilkütustest sõltuvate tootmissüsteemide vajalikkuse järele. “Oleme kindlad, et majanduslanguse tõttu nõrgaks muutunud mahetoodete turg hakkab kasvama,” ütles ta.

Mahetooteid ostetakse puhtuse pärast

Mittesöödavatest mahetoodetest kasvas kolmandiku võrra tervise- ja ilutoodete müük, tekstiilide müük jäi samale tasemele.

Soil Associationi uuringu järgi ostavad tarbijad mahetooteid peamiselt sellepärast, et need on töötlemata, nende kasvatamisel on keelatud kasutada taimekaitsevahendeid ning tooted maitsevad ka üldiselt paremini. Samuti on tarbijatele tähtis loomade heaolu ning seegi, et tooted ei oleks geneetiliselt muundatud.

Allikas: Ecologist "Consumers lose interest in organic food"