Pikamaa bussireisijate arv on võrreldes varasema aastaga oluliselt kasvanud. Selle põhjuseks on inimeste soov kulusid majanduslanguses kokku hoida ja leida keskkonda säästvamaid reisialternatiive, leiab FlixBusi Baltikumi regioonijuht Michal Leman.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 27. detsember 2023
- Foto: Varssavi talvel / Pressifoto
Pikamaa bussireisijate arv on võrreldes 2022. aastaga nii Eestis, Lätis kui Leedus kasvanud. FlixBusi kuuest otseühendusega reisisihtkohast on Eestis kõige populaarsem Riia, seejärel Varssavi ja kolmandana Vilnius. Lätlaste populaarsemad sihtkohad on Tallinn, Vilnius ja Kaunas ning leedukate jaoks Varssavi, Riia ja Tallinn.
Juulis sidus FlixBus koostöös Tallinkiga Baltikumi eri lähtepunktide bussireisid ka Soomega, mis on FlixBusi Baltikumi regioonijuhi Michał Lemani sõnul saanud lühikese ajaga reisijate poolt samuti hea vastuvõtu. „Nii ei laiendanud me ainult võrgustikku, vaid aitasime kaasa suuremale, kogu kontinendile hõlmavale ühenduvus- ja keskkonnavastutustundele,“ sõnas Leman. Ta selgitas, et roheline marsruut põhjanaabrite juurde ulatub Varssavist Vaasasse ning sisaldab laevareisi Tallinnast Helsingisse.
FlixBusi Baltikumi regioonijuhi sõnul näitab bussireisijate arvu kasv kahte peamist trendi: inimesed otsivad võimalusi soodsamaks reisimiseks ning keskkonnasäästlikumaid alternatiive lennureisidele.
„Majanduskriisis on näha, et inimeste reisiharjumused on muutumas, ning otsitakse taskukohasemaid alternatiive, sest soov reisida pole kusagile kadunud,“ kinnitas Leman. Tema sõnul on liikuvus inimeste põhiõigus ja seda mitte lihtsalt punktide A ja B ühendamiseks. „Inimesed peaksid saama reisida ja olla maailmaga ühenduses, olenemata nende elukohast ning majanduslikust seisust.“
Leman lisas, et pikamaa bussireiside kasv peegeldab muuhulgas ülemaailmset võitlust kliimamuutuste ja keskkonnareostusega. „Jätkusuutlikkus on muutunud reisijatele tähtsamaks, seda eriti nooremale põlvkonnale, kes vaatavad bussireise kui rohelisemat alternatiivi reisimiseks, mis ühtib nende väärtushinnangutega.“
Leman täiendas, et FlixBusi jaoks on oluline, eriti linnapiirkondades, vähendada oma süsiniku jalajälge ning aidata kaasa puhtamate ja tervemate linnade loomisele. „Jätkusuutlikkus on FlixiBusi DNA lahutamatu osa ning meie missioon on levitada reisimisel rohelist mõtteviisi. Muuhulgas katsetame aktiivselt pikamaasõiduks sobivaid vesinikbusse, varustame busside katuseid päikesepaneelidega ning arendame sada protsenti elektrilisi kaugliinibusse.“
Alates 2015. aastast on FlixBusi reisijad võrreldes teiste alternatiivide, nagu lennu- ja autoreisiga kokku hoidnud 800 tonni süsihappegaasi ning kompenseerinud kokku 98 tonni heiteid. Võrdluseks, ühe reisija ja kilomeetri kohta eraldab buss 26g CO2-te, mida on vähemalt viis korda vähem kui autoga reisides ja vähemalt kaheksa korda vähem kui lennukiga reisides.
„Meie bussid on märkimisväärselt kütusetõhusad ning emiteerivad väga vähe kasvuhoonegaase. Muidugi on raske reisida ilma CO2 tekitamata, isegi kõige keskkonnasõbralikumas bussis. Seepärast saavad reisijad oma FlixBusi reisi kliimamõju hüvitada, lisades automaatselt arvutatud CO2 emissioonid pileti hinnale, mille omakorda investeerime sertifitseeritud kliimakaitseprojektidesse,“ rääkis FlixBusi Baltikumi regioonijuht.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta