See mis hakkab tulevikus juhtuma, on üks olulisemaid teemasid ettevõtjate jaoks. Austraalias elav futurist Kristina Dryža räägib Turundusraadios, millele tema tugineb uute trendide leidmisel. Tema lähenemine on mõneti müstiline ja ratsionaalse mõtleja jaoks ehk isegi raskesti tabatav.
- Majandus
- 14. mai 2015
Kristina Dryža defineerib trendi kui tuleviku interpretatsiooni rahuldamata vajadusest. Kuidas nendeni jõutakse? Kuidas neid tabatakse? Arenguid juhivad emotsioonid ja neile Dryža keskendubki. Näiteks kui valdavaks kujuneb suhtlus tehnoloogia vahendusel, hakkavad inimesed päris kontakti ja lähedust otsima teistest kohtadest: joogatrennist, ise taimi kasvatades jne.
„Minu töö pole mitte välja töötada, mis tuleb järgmiseks, vaid tunnetada seda, mis on tähtis. Kui tead, mis on tähtis, siis tead ka juba, mis tuleb järgmiseks,“ selgitab ta. Kui ärimaailmas jahitakse pidevalt vastuseid, uue loomist alustatakse põhjalikust uurimistööst ning hüpoteeside seadmisest, siis Dryža talitab vastupidiselt.
Tema toetub alati esmalt emotsioonile ja intuitsioonile, mis tekib uudishimust maailma vastu. Ta jälgib erinevaid kanaleid, loeb erinevaid ajakirju, osaleb kirglikes vestlustes, kuulab laule ja märkab, milline fraas temas vastu kajama hakkab.
Alles seejärel uurib ta, kas ka uurimused tema leidusid kinnitavad. Faktid, statistika ja kõhutunne hakkavad ühel hetkel kokku kõlama tugevaks signaaliks, mis annabki uue suuna, mida järgida. Seda on raske kopeerida. Võid küll järgi teha käekoti, aga sa ei taba ikkagi ära looja lähtenurka.
Kristina Dryža on õppinud muutma oma meelt valgeks lõuendiks, et ta oleks võimeline uusi muljeid vastu võtma. Ta lubab endal olla rahulikult vaikuses ja mitteteadmises, et sisetunne või eelaimdus saaks endale teed rajada. Ta usub, et see võime pole ainult talle omane, paljud meist on aga oma sisetunde märkamiseks liialt hõivatud pean-ära–tegema asjade nimekirjaga.
Teisalt ollakse kogu aeg ühe jalaga juba tulevikus, aga tunnetada saame me ikkagi ainult olevikku. Me armastame tulevikku, sest seal on rohi rohelisem, kasutame tulevikku, et sinna põgeneda. Kõik võimalused sünnivad aga praeguses hetkes.
Elu on muutunud ratsionaalseks, ollakse kinni tulemuses ja protsessi ei osata enam väärtustada. Meile ei meeldi tundamatu ja ebakindel – seepärast tahame kõik muuta kindlaks ja paika panna. Mitmemõttelisusega ja mitteteadmisega on meil raske olla. Mõlemad on aga väga vajalikud selleks, et saaks sündida uudsus ja loovus.
Mida ennustab Kristina Dryža tuleviku trendidena? Ta toob esile tema jaoks kolm olulist suunda: kuidas elada kooskõlas loodusega, kuidas tulla toime tulevikupainega ja kuidas õppida tantsima teadmatusega.
Kristina Dryža on esineja ka Tallinn Marketing Week seminaridel:
Roheline turundus 18.mai kell 12
Mõjuvõimsad trendid 18.mai kell 15
Järgmise põlvkonna turundus 22.mai kell 11
Tutvu seminaridega lähemalt ja tule kuulama.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta