Ettevõtte jaoks võib ideaalse kontoripinna valimine olla üsnagi keeruline ülesanne. Asukoht ja sealne keskkond võivad mõjutavad nii töötajate produktiivsust, külaliste ligipääsetavust kui ka ettevõttes valitsevat õhkkonda ja sisekommunikatsiooni.
- Ettevõtlus
- 5. märts 2021
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
Köök on kontori süda
„Tihtipeale pööratakse palju tähelepanu koosolekuruumide planeerimisele ja nende valikurohkusele, mistõttu võib köök-söögiala ja üldalad jääda teenimatult tahaplaanile. Kui senine kogemus ütleb, et praegust väikest kööginurka eriti ei kasutata, siis järelikult pole see piisavalt kasutajasõbralik,“ sõnas Kaamos Groupi turundusjuht Maris Pukk.
Ruumikas söögi ja üldala on aga olulised, kuna kõige paremini liigub sisekommunikatsioon just nendes kohtades, kus inimesed oma töölaua tagant välja tulevad ja vabas õhkkonnas koos aega veedavad.
Seega, kui tundub, et sisemine meelestatus ei ole täna just kõige parem ja info ei liigu piisavalt, siis on aeg investeerida mugavatele üldalade tekkimisele.
Ära alahinda vaateid
Puki sõnul valitakse tihti kontori pind hea ligipääsetavuse, hinna ja siselahenduste baasil, mistõttu ei pöörata nii palju tähelepanu ümbritsevale keskkonnale ja vaadetele, mis igapäevaselt töötajaid ümbritseb. „Kui seinavärvi ja pilte seinal saab lihtsa vaevaga vahetada, siis aknast avanevad vaated on need, mida hiljem mõjutada ei saa. Kui töötaja peab aga 8 tundi päevas veetma ruumis, kus aknast ei paista kunagi sisse päikesekiired, vaated avanevad vastasmaja luitunud sinale ja sisse kostub liiklusmüra, siis, tasub mõelda, kas ja kui inspireeriv see töötajate jaoks on,“ tõi Kaamos Groupi turundusjuht esile.
Parkimine peab olema
Üks peamisi ja laienevaid põhjuseid, miks paljud suurfirmad kolivad südalinna tsoonist väljapoole, on parkimine. Kui mingi hetk muutus parkimine südalinna tsoonis väga kulukaks töötajate ja ettevõtjate jaoks, siis mida aeg edasi seda vähem on üldse parkimisvõimalusi pakkuda.
„Kõik natukene magusama koha peal asuvad parkimisalad muutuvad tornmajadeks, mis tekitab üha suuremat defitsiiti. Ettevõtted, kus on aga tööl sadu inimesi, lihtsalt ei suuda pakkuda oma töötajatele enam autoga ligipääsu. Sama probleemi ees on ka teenindussektoris töötavad ettevõtted, kelle juurde sooviks klient kiiresti autoga ligi pääseda, aga see lihtsalt pole võimalik,“ nentis Pukk. Seega, kui valid endale kontorit, siis mõtle hoolikalt läbi, kas töötajate ja klientide mugavusvajadused on lahendatud. Isegi kui ollakse rohesõbralikud ja liigutakse palju jalgsi, siis hea on teada, et parkimise võimalus on vähemalt olemas.
Näe potentsiaali arenevas piirkonnas
„Kui vaadata äripiirkondade arengut ja trende, siis võitjad on enamasti need, kes olid kohal siis, kui teised alles jälgisid. Kõigest 15 aastat tagasi haigutas Ülemiste rajoonis nõukogude aegne väsinud arhitektuur. Tänaseks on see piirkond asendunud suure ärilinnakuga ja selliseid tuhast tõusnud näiteid leidub teisigi – Rotermanni, Noblessner, Telliskivi, mis annab alust hoida silmi lahti ka teiste kõrge potentsiaaliga piirkondade osas,“ lausus Pukk, lisades, et Tallinn on mõnusalt kompaktne - mis iganes linna otsas asuda, siis vahemaad on mõistlikud.
Investeeri kontori kaasajastamisse
Nagu kodugi, vajab ka kontor regulaarselt uuenduskuuri. Puki sõnul võiks äripinnal teha remonti 3-5 aasta tagant, umbes sama kaua kestavad täna ka üüripindade lepingud. „Selleks, et töökoht oleks kaasaegne ja värske, ei pea ilmtingimata vastvalminud ärimajja kolima. Kui kolimine pole päevakorras, aga vajadused on muutunud, siis tasub oma kontori plaan täiesti nullist üles ehitada. Samamoodi on ka uuele pinnale kolimisel - kui leiad endale sobiva pinna mõnes vanemas ärihoones, siis tasub vaadata planeeringut avatud meelega ja kaaluda võimalust võimalikult palju uudseid lahendusi rakendada. Võlusõna on, et uuendada tuleb kõik korraga, mitte osaliselt,“ soovitas Kaamos Groupi turundusjuht.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta