Keskkonnasõbralike pakendite loomine on kosmeetikavaldkonnas üheks populaarsemaks teemaks. Tarbijad on muutunud aina teadlikumaks ning soovivad kasutada loodussõbralikumaid tooteid, mille tulemusel peavad tootjad kasutusele võtma uuenduslikke lahendusi.
- Tarbimine ja tervis
- 3. märts 2020
- Foto: Pixabay, CC Public Domain
„Tarbijad tunnevad üha suuremat vastutust looduse ja keskkonna säästmisel,“ sõnas keskkonnasõbraliku poe Urban Earth Lovers kaasasutaja Migle Makuškaitė. „Kui varem peeti looduskosmeetikat ebaefektiivseks, siis nüüd on see müüt murtud ning naturaalseid tooteid eelistavad nii professionaalid kui ka tavainimesed. Lisaks peetakse oluliseks, et toote pakendid oleksid jätkusuutlikud,“ lisas ta.
Makuškaitė sõnul muutuvad kosmeetikatoodete pakendid üha keskkonnasõbralikumaks. Ettevõtted on kasutusele võtnud looduslikud materjalid, samuti eelistatakse näiteks taaskasutatavaid anumaid. „Plastpakendi vältimine ei ole enam nišiteema. Tavapärase plastiku asemel kasutatakse klaasi, pambust, metalli, taastöödeldud materjale,“ lausus Makuškaitė, kelle sõnul on taaskasutavate pakendite puhul oluline ka majanduslik eelis – toote hind langeb pakendi võrra, kui seda on võimalik osta olemasolevasse anumasse.
Looduskosmeetika populaarsuse tõus Eestis
Muutuvaid trende on täheldanud ka Baltikumi suurim e-pood Pigu Grupp, kuhu kuulub ka Kaup24. „Käime igal aastal rahvusvahelistel näitustel, hoiame end kursis turul toimuvate muutustega. Juba mõnda aega oleme täheldanud, et ettevõtted panevad pakendi asemel rõhku toote koostisele ning kvaliteedile. Lisaks on paljude tootjate jaoks oluline, et nende pakendid oleksid jätkusuutlikud,“ rõhutas Kaup24 parfüümi- ja kosmeetika arendusjuht Laura Sipavičiūtė.
Urban Earth Lovers poe kaasasutaja sõnul on eestlased muutunud teadlikumaks ning eelistavad kasutada tooteid, mis on jätkusuutlikud. „Tarbijad tunnevad huvi tootmisprotsessi ning koostise vastu. Skandinaavias ja Ida-Euroopas ei peeta looduskosmeetikat enam nišitooteks ning neid võib leida ka tavapoodidest. Meie kliendid tunnevad huvi nii looduskosmeetika kui ka erinevate tahkete šampoonide ning seepide vastu, mida on võimalik osta pakendivabalt,“ nentis Makuškaitė.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta