Tead sa, mitu kilekotti aasta jooksul poest koju tõid? Või kui suur osa su ostukorvist oli täis kodumaist kraami? Kui tihti tõstsid korvi puu- ja köögivilju ja mitu meetrit tšekke peale ostu rahakotti pistsid? Rimi pani kokku keskmise kliendi andmed, et vaadata eestimaalaste ostuharjumusi.
- Tarbimine ja tervis
- 28. detsember 2021
- Foto: Rimi talutoidu reklaam. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Miks teha kokkuvõtteid ainult majasiseseks kasutamiseks, kui “keskmise ostja” profiili tutvustamine on kõigile palju kasulikum, lisaks ka lõbusam ja põnevam.
“Meie sõnum on tegelikult lihtne - kasuta kilekoti asemel korduvkasutatavat ostukotti, vali digitšekk ning osta rohkem kohalikku ja tervislikku toitu. Soovime toetada heade muutuste elluviimist ja olla abiks neile, kes oma ostud Rimis teevad, eneseanalüüs on kindlasti abiks,” nendib Rimi Eesti vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats. “Saatsime eelmine nädal igale kliendile isikliku ülevaate tema ostude kohta. Kui ma tean, et toon aastas koju ainult 2 plastkotti ja olen ostnud 300 korda puu- ja juurvilju, et pool mu ostukorvist on täis kodumaist kaupa - siis näitab see, et mul läheb täitsa hästi. Me tahamegi klienti mõtlema panna, kiita ja anda ideid.”
Aga kuidas keskmine Rimi klient siis poes käitub?
Keskmine Rimis ostleja toob aastas koju pea 9 meetri jagu tšekke (Lätis 13 m ja Leedus 6 m), kusjuures kõikide Eesti Rimi püsiklientide tšekkide kogupikkus kokku teeb 5 kilomeetrit. (Lätis 10 km ja Leedus 4,2 km).
Osteti seejuures keskmiselt 152 erisugust toodet aastas. Lätlaste ostukorvist käib aastaga läbi aga 225 erisugust toodet ja leedukatel 121.
Eestimaalane käis aasta jooksul Rimis keskmiselt 36 korda (lätlane 51 ja leedulane 24 korda). 5,9% kohalikest klientidest külastas Rimi poode korra nädalas ja 22,9% rohkem kui korra nädalas. Seejuures ostsid Eesti inimesed aasta jooksul keskmiselt puu- ja köögivilju 45 korda (lätlased 74 ja leedukad 29 korda).
39,2% aasta jooksul ostetud kaubast oli kohalikku päritolu, ent vaid 16,5% Eesti klientidest oli enam kui pool toidukorvist alati kohalikku toitu täis. Nii lätlased kui leedukad ostavad kohalikku kaupa meist palju enam - Leedus on pea kolmandik ostukorvist alati kohalikku toitu täis, Lätis aga 26%.
Eestimaalastele on lemmikpäevad poodlemiseks teisipäev, laupäev ja pühapäev.
Kokku teenisid siinsed ostjad 2021. aastal 11 kuuga Rimi raha 3 359 295,8 eurot. Keskmiselt teenib üks klient aastas 5,8 eurot Rimi raha.
Baltimaades poodlesid Rimides enim lätlased, kes erinevalt eestlastest ja leedukatest eelistavad osta hoopis esmaspäeval, kolmapäeval ja neljapäeval.
Enim Rimi raha teenisid samuti lätlased - pea 8 miljonit eurot. Leedukad kogusid aga veidi alla kolme miljoni euro.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta