Eestlased on aina altimad soetama kohalike väiketootjate tooteid. Nii rändavad üha sagedamini ostukorvi käsitööšokolaadid, ravimteed, erilised juustud ja kalatooted.
- Toit ja aiandus
- 6. veebruar 2014
Rimi formaadijuhi Marko Põderi sõnul on väiketootjate tarbijad kahesugused. Väiketootjate tooteid eelistavad väga lojaalsed tarbijad, kes teavad ja tunnevad erinevaid tootjaid ning nende sortimenti.
„Sellised enesekindlad kliendid tulevad kauplusesse väga kindla sooviga osta üht või teist konkreetset väiketootja või mahetoodet. Teine osa väiketootjate toodete soetajatest on aga impulsiivsed ostlejad, kes jõuavad konkreetset tooteni pigem juhuslikult. Nende jaoks on hind märksa olulisem ostuotsuse mõjutaja,“ selgitas Põder.
Väiketootjal edu võtmeks on eristuvate toodete pakkumine võrreldes suuremate toidutööstustega. „Tarbijale jaoks teeb toote eriliseks kas selle päritolu, tootmisprotsess, tooraine, pakend või mõni muu väike tegur. Erilisuse eest on tarbijad valmis ka rohkem maksma,“ sõnas Põder.
Ta täiendas, et kuigi osade tarbijate jaoks on mõnevõrra kallimad mahetooted juba igapäevane osa ostukorvist, siis kallimad käsitööšokolaade ja muud maiustustusi soetatakse peamiselt siiski kingitusteks. Rimi kauplustes üle Eesti pakuvad väiketootjad nii mett, kala, pagari- ja kulinaariatooteid ning piima- ja sojatooteid.
Kolmes Rimi kaupluses, Ülemiste, Norde, ja Haabersti Rimis, tegutseb ka talutoodete müügiala Talu Toidab. Müügialale on koondatud 85 kodumaise väiketootja toodang ning igapäevaselt on müügil ligi 700 erinevat toodet, neist umbes pooled mahetooted.
Eelmise aasta kõige populaarsem tooted talupoes olid mahe- ja vutimunad, mahetoorpiim ja -taimeteed. Puu- ja köögiviljadest rändavad toidukorvi kõige sagedamini Ojametsa talu porgandid, õunad ja mahesibul. Samuti on inimestel suur huvi sealiha ning maheveise- ja mahetalleliha vastu.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta