19.-25. aprillil toimub üle-eestiline kilekotivahetuskampaania Minu Roheline Samm. Kampaania raames jagatakse Tallinnas, Tartus ja Pärnus laiali 6 200 tasuta tekstiilkotti, paralleelselt saavad kõik soovijad tuua kodust ära oma vanad kilekotid, mis suunatakse ümbertöötlemisse. Kampaania ja kilekottide kokkukogumine toimub viies erinevas Rimi kaubanduskeskuses ja Solarises.
19.-25. aprillil toimub üle-eestiline kilekotivahetuskampaania Minu Roheline Samm. Kampaania raames jagatakse Tallinnas, Tartus ja Pärnus laiali 6 200 tasuta tekstiilkotti, paralleelselt saavad kõik soovijad tuua kodust ära oma vanad kilekotid, mis suunatakse ümbertöötlemisse. Kampaania ja kilekottide kokkukogumine toimub viies erinevas Rimi kaubanduskeskuses ja Solarises.
- Jäätmed
- 19. aprill 2010
- https://pixabay.com/photos/have-a-nice-day-plastic-bag-bag-4673649/
Osalejatele antakse 2 tekstiilkotti, millest üks tuleb omakorda edasi anda osalejal endal – nii kaasatakse ürituse käigus 3100 interaktiivset tekstiilkottide jagajat. Seesugune "Anna edasi" kontseptsioon võimaldab panna inimesi rohkem mõtlema kilekoti kui probleemi peale.
Kampaania üks peamisi eesmärke on suunata tähelepanu kilekotiga seonduvatele probleemidele ning kutsuda üles inimesi kasutama loodussõbralikke kandekotte. Kuigi kaubanduskeskustes on juba kilekoti kõrvale tekkinud märgatavalt alternatiive, on siiski loodussõbralike kottide kasutamine veel pigem algusjärgus.
Kas teadsite?Kilekotte toodetakse toornaftast ning sünteesiprotsessi tulemusena saadakse tugev või pehme materjal. Kilekott on napilt ühe generatsiooni vanune, kuid saanud selle aja jooksul prügi sünonüümiks. Keskmine eestlane kasutab aastas 300 kilekotti. Kui korrutada 6200 kampaania käigus vahetatavat riidekotti 300ga, ja liita kõik kampaania käigus kokku kogutavad kilekotid, siis saame 7 päevaga ringlusest pea 2 miljonit kilekotti vähemaks! |
Kampaania korraldajateks on GreenStep OÜ ja Killerkoti kampaania meeskonnad. GreenStep OÜ on ettevõte, mis pakub laias valikus keskkonnasõbralikke kandekotte. Killerkoti meeskonna taga on noorte organisatsioon JCI GO Koda, mis tegeleb keskkonnateadliku käitumise suurendamisega läbi liikmete isikliku eeskuju, projektide, teavitustöö ja rahvusvahelise suhtluse.
Kampaania peasponsorid on AS EMT ja Rimi Eesti Food AS. Kampaaniat toetavad Tootjavastutusorganisatsioon OÜ, AS Põltsamaa Felix, Eesti Maaülikool ja Erakond Eestimaa Rohelised. Meediapartnerid on AS Trio LSL ja AS Postimees.
Kampaania toimub järgnevates keskustes
|
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta